Besökare

tisdag 9 augusti 2011

Kanalbyte.

Having one of those days.

Nattens sömn: Usel.
Morgonens frukost: Gnällig.
Dagens lunch: Kladdig.
Dagens humör: Gräsligt.

MEN!

Kvällens utsikter: Lysande eftersom vi får fint nattbesök!

FAST!

Jag måste se dessa ensamma veckor som ett bevis på att jag behöver byta kanal. Just nu är jag tuned in på någon sketen negokanal som endast spelar upp vad jag inte vill och vad jag inte har. Varken givande eller roligt.

Anar att min sinnesstämning smittar av sej på barnens och kanske en del av gnället beror på mej. För vem skulle vilja spendera sin dag med denna miserabla människa?!?


Ingen fager syn. Och ser man ut så där får man nästan skylla sej själv att det mesta känns tungt och tråkigt.

Dags att läsa Aftonbladet igen. Titta på bilderna från svälten i Afrika. Få lite perspektiv. Det behövs sannerligen i denna stuga.

Men det är svårt, att utan ironi, käckt tänka; jamen, då tar jag tag i disken då! Och sedan gräsklippningen. Och dammsugningen. Och tvätten. Och sängbäddningen. Och, och, och..."







1 kommentar:

  1. One week down, two to go! Det rör då ändå på sig...Vilken otroligt mysig helg ni haft. Tänk tillbaka på den när du behöver lite pepp...Jag tänker på dig mkt. Hoppas J hade en fin vecka borta åtminstone. Här är magen spänd men jag har bestämt att föda på onsdag nästa vecka (nu på fredag due date)och jag tror bebben är med på det hihi...Vi rings snart! Puss till dig tröttis

    SvaraRadera