Besökare

tisdag 5 juni 2012

Shopping.

- Du, Kicki!

- Ja...?

- Vad ska du ha på dej på mitt bröllop?

Frågar min vän Rosie.

- Tja...någon svart klänning. Enkel och stilren.

Svarar jag.

- Hur enkel....?

Frågar hon då, med en liten touch av panik i rösten.

- Alltså, jag vet inte. Jag måste kolla runt lite.

Svarar jag.

- På tisdag den 5 juni följer jag med dej och shoppar!

Säger hon och det finns varken tid eller utrymme för mej att protestera.

Så idag, tisdagen den 5 juni, följde jag med Rosie till "paradiset".

The köpcenter.

Hon rännde runt och ba, åååhhh kolla! Ååååhhh, den här! Och den här! Och kolla här.


Jag ba, när ska vi fika?


Det är fel på mej, jag vet det. Men jag kan inte det här med shopping. Jag har skrivit det förr och skriver det igen, jag avskyr verkligen att shoppa!

Å priserna sen! MY GOD!


Hutlösa! Det är skamligt!

Men jag är glad att jag tvingas iväg. För jag behöver ju kläder. Och oftast blir jag nöjd efteråt. Lite som med löpning. Jag masar mej iväg och efteråt känner jag mej duktig.

Idag inget undantag. Efter att Rosie släpat runt mej i trettiofem butiker, återgick vi till den allra första vi besökte (jag hade redan bestämt mej där men tydligen var det viktigt att dammsuga HELA köpcentret på klänningar), blev jag till sist med klänning. Och när klänningen väl låg i påsen kände jag mej mycket nöjd. Precis som igår efter joggingturen.

Dock är klänningen aningen opassande för bröllop. Men Rosie kan inte tänka mej i någon annan. Inte jag heller.

Så om två veckor går jag på bröllop i olämplig klänning. Godkänd av självaste bruden!

Underbart!

Hur klänningen ser ut...?


Det får bli en cliffhanger. Om lite mindre än två veckor visar jag min olämpliga bröllopsoutfit här på bloggen.

So stay tuned... (guuud, så töntigt skrivet!)

Rosie var också nöjd med vår shopping. För såklart kunde hon inte motstå att köpa någon sorts långkjol. Grå. Typ...

Personal shopper shoppar till sej själv (kan det verkligen vara rätt?).


Sen handlade jag ett prickigt paraply.

Praktiskt.

Och imorrn är det nationaldagen.

Ja....

7 kommentarer:

  1. Ha ha fan va rolig du är;-) Att shoppa är ju de bästa som finns ju;-)!!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Du kommer äga! (näst efter bruden) puss Pia

    SvaraRadera
  3. Älskar fotona till dagens inlägg :) Du måste tänkt bloggen bloggen bloggen hela shoppingrundan, strålande :)

    SvaraRadera
  4. Haha du är helt fantastisk och vi är såååå olika på detta plan och så roligt hade jag i dag! Du kommer vara så snygg och jag kommer gråta floder för alla mina fina vänner. Puss och tack för att du ändå var så medgörlig:)
    Ps! Kjolen passade superbra, så nöjd:)

    SvaraRadera
  5. Att jämföra joggning med shopping...!? Jisses

    SvaraRadera
  6. Du är ju helt otrolig!! Bästa bloggen att kika in på vare sig det är roliga grejer eller mindre roliga så ser jag på denna dator med ett smile på läpparna när jag kikar in här!! =) Underbar!!
    Tack för att du delar med dig! Och alla roliga bilder till också! Såååå kul! =)
    Och du, jag är säker på att klänningen är super! Ska bli spännande att se sen... =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Bästa bloggen!Tack för att du delar med dig och ger mig goda skratt å tankeställare!

    SvaraRadera