Besökare

lördag 9 juni 2012

Känslor.

Tack alla ni som visat omtanke efter förra inlägget. Det värmer!

Kan jag springa av mej min nedstämdhet, tro? Funderade jag idag och gav mej ut på en löptur den enda timmen under dagen då solen gassade.

Svar, nej!

Blev istället illamående, yrslig (bara att behöva använda ordet, liksom!) och darrig. Det där härliga träningshormonet utsöndrades aldrig. Snopet.

Oh, well. Illamående är också en känsla.

En annan känsla är känslan av att det blir en hel del jord att ösa. Om vi nu vill ha våra odlingar.


Ös på bara. Det är bara att ösa på (Johan).

Ytterligare en känsla. Att mina barn verkar lite arga på mej...


De blänger så.


Sen känslan av att livet i framtiden kommer att innehålla diverse sporter med boll.


Därmed en annan känsla. Rädsla. För bolljävlarna!

Men det är ju så sött när minsta springer med knubbiga små ben och sedan skjuter bollen så långt utanför målet som det bara går. Dessutom i pyjamas och stövlar.

Kärlek, the best känsla ever!


Så känslan av nostalgi. Att vilja vara tonåring igen. Med nytaget körkort. Första egna bilen...


Eller vad säger du, Lärarjäveln (sorry, kan fortfarande inte länka till dej)?

(Och ja, jag kanske överväger pimpning av vår Peugot 407, men det skulle jag aldrig erkänna. Särskilt inte som Johan läser min blogg.)

En vän tog bilden ovan och skickade till mej. Det är sann vänskap, det. Att veta vad ens vän uppskattar.

Känslan av att vara någon för någon.

Jösses, så djupt. Att jag bara orkar.

Fler känslor idag:

- Smärta. När linsen i högerögat gick sönder och fastnade under ögonlocket. Hur är det möjligt?!?!

- Hopp. När solen tittade fram och jag kände smaken av den kalla ölen jag skulle hälla upp och sätta mej med på altanen efter springturen. Men det vet vi alla hur det gick med det. Oh, the illamående.

- Irritation. Över att tvättberget ba, haha kolla på mej vad hög jag är!!!

- Glädje. Att min svikare till vän, som flytt till Dubai, kommit hem med sina ungar över sommaren.

- Nervositet. A whole other inlägg.

Alla känslor på en och samma gång.

One sure is a freak.

Still illamående.

Då borde glass, chips och cola vara rätta botemedlen.

Right...?

1 kommentar:

  1. Många känslor på en och samma gång och nästa helg kommer ännu fler och då kommer du också vara så himla snygg i din klänning så jag lovar dig att jag kommer gråta en skvätt:) Men du måste lova mig att illamåendet har gått över, annars blir det jobbigt... Stor kram till dig käraste vän!

    SvaraRadera