Besökare

tisdag 19 juni 2012

Semester.

Fina, härliga, bästa, underbara ni som kommenterar så fint! Jag blir gladare än ni någonsin kan ana!

TACK!!!

Från bröllopsfirande till semester.

En vecka på Västkusten med makens familj och släkt. Det blir trevligt, tänkte vi och ignorerade det mörka, kalla och blåsiga vädret.


Ignorerandet verkade fungera för idag försvann mörkret och det kalla. Blåsten höll dock i sej och jag blev varse...

...äldsta sonen behöver klippas.


Men han är ju så söt i sitt ostyriga hår.


Söt är också vår yngsta. Although a bit too much att se efter på höga bryggor med vatten ÖVERALLT. Han ba, mamma tiiiiittttta! Och så springer han vingligt iväg en millimeter ifrån bryggkanten och jag ba, neeeeeeej Vince väääääänta!


Inser förstås att det är jag som kommer att falla i vattnet först av alla med tanke på 2-åringsjagandet på alla tusen bryggor.

Spring på bryggor och spring för tränings skull. Gav mej ut på en tur i morse. Knappt att jag kände att jag sprang för jag hade fullt sjå med att åååhhha och aaahhha över fantastiska vyer.

Och nästa gång lovar jag att ta ett kort när jag inte står i vägen och försöker se ut som att jag är helt oberörd av springandet.


Imorrn ska vi fortsätta med krabbfiskandet. Det är ju så kul. För ungarna. För mej, not so much. För mej mer, guuuuuud-vilket-konstigt-rörelse-mönster-dom-har-och-var-fan-är-dom-nu-då?!?!?!

Jamen, dom går ju på snedden!


Men jag biter ihop och försöker verka lugn och trygg inför barnen. Det är viktigt, har jag hört. Att inte överföra sina rädslor till sina barn. Steady as a rock, I am.

Jag ljuger, förstås. Jag är ett nervknippe när det kommer till kryp, mörker och flygplan.

Det är min man som står för det trygga. Utan honom vore jag vilse i mycket. Jag älskar honom extra mycket dessa dagar. Jag älskar honom alltid, såklart. Men galet kär är jag i skov. Inne i ett sådant just nu.

Det känns härligt i magen. Pirrar och sådär.

Puss framför vacker vy (inser att jag måste skärpa mej med kortknäppandet av vacker vy, vart är det vackra, liksom...?).


Återkommer med semesterrapporter å det snaraste.


2 kommentarer:

  1. Härliga semesterbilder!!!
    Appropå klippa... Douglas blev retad av typ hela fotbolls laget idag för sitt långa hår... Det gär ont i mitt hjärta o jag hatar dessa ungar... han vill klippa av sitt långa hår.... *snyft*
    Njut av er semster!
    (Jag tar nu bort statestikmätaren;-)
    Kraaaam K

    SvaraRadera