Besökare

söndag 4 september 2011

Helgen i bilder.

Helgen är slut och jag undrar som vanligt varför helger alltid tar slut så fort. Jag hinner inte ens klaga färdigt på fredagskvällen hur trött jag är, förrän söndagen ba Hello! Det är dåligt, tycker jag. Så dåligt att man önskar att det fanns en instans att ringa å klaga till.

Härliga helger tenderar dessutom att springa iväg fortare än min "vän", som springer kilometern på 5 blankt. Som denna helg.

Jag bjuder nu på bilder från helgen. Varnar dock trötta läsare för överdrivet många foton.

På fredagen kom jag hem från jobbet. Trött. Ville knappt öppna dörren eftersom jag lämnade hemmet i kaos tidigt samma morgon. Så tar man ett djupt andetag och bereder sej på att bli irriterad. Men då har min fina, fina mamma plockat, diskat, bäddat, vikt tvätt, lekt med ungar, dammsugit och huset är as tidy as ever.

Gissa hur älskad hon är?!? Dock saknades morfars pussar.



På lördagen firade vi ännu en fin och älskad familjemedlem. Farfar! Han fick sin egen fiskedamm fylld med paket.


Hos farmor och farfar myste vi hela gänget hela dagen. Här på väg till lekparken.


Bror och syster. Min make och min svägerska <3


Massa bus och lek med kusinerna.


Alla fyra <3


Jag var beredd med kameran hela tiden.


Och att knäppa fina bilder, kändes viktigare för mej än att rädda fallande son.


"Mamma!!!" Men jag hade, som sagt, händerna fulla av kamera och tänkte att han nog orkade hålla i sej en stund till. Och se så fin bilden blev!


Stefan ville visa sej på styva linan och riskerade livet på oss alla. Den måste ha kommit med frukten från något land i fjärran. Ja, spindeln. Den där stora gröna på hans axel.


Men lägg av! Jag vet att ni ser den.


En helt underbar dag med way too much god mat och fika! Det är helt vansinnigt fantastiskt att jag träffade en man med en familj som jag älskar så mycket <3

När vi kom hem sent på lördagskvällen bar vi upp sovande ungar i varsin säng, satte oss i soffan, jag med vin, Johan med öl och pratade (okej, då! tittade på teve och datorn emellanåt). Livet kändes just då så enkelt och så snällt. Kände VERKLIG tacksamhet för ALLA i mitt liv.

På söndagen cyklade vi ner till vattnet. Så här satt jag inte;


längre än en liten minut eftersom två pojkar nära vattnet inte är särsklit avslappnande.

På lunchen fick vi finbesök. Annica, Henrik och lilla Elin kom å käkade med oss. Tycke uppstod.


Och så här glad kan man faktiskt vara :)


Vidare har jag promenerat med underbara Hanna, vi har klippt gräset, byggt på vår lilla altan (inte jag då, förstås), haft snabbesök av fina grannar vars son stannade kvar och lekte samt städat undan i vårt grusiga hus.

Nu sitter vi i soffan, jag och maken. Jag tittar på bilderna från helgen. Blir varm i magen.

Kärlek. Kärlek. Kärlek. Så mycket i vår familj <3




Och för er som orkade igenom alla bilder - oändligt med kärlek till er!!!


2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder Kicki! :)
    Jag orkade genom alla, för du tar så klockrena bilder. :)

    SvaraRadera
  2. Fiiint! Ni hinner alltid så himla mkt på helgerna känns det som! Hur gör ni?? Gott att helgen blev bra. Tusen kramar

    SvaraRadera