Besökare

lördag 24 september 2011

Award.

Jag har fått en Award. Då står det så här; att jag ska länka till den som gett mej Awarden och svara på fem frågor. Sedan ska jag skicka vidare awarden till fem bloggare som har färre än hundra läsare men som förtjänar fler.

Jahapp.

Jag kan endast göra två av dessa saker.

1. Jag kan svara på de fem frågorna.
2. Jag kan skicka vidare Awarden till fem bloggare.

Men!

Jag kan ICKET länka till en endaste liten sida. För när bästa lärarjäveln undervisade mej i detta konststycke var jag berusad av bubbelvin och minns bara musiken i bakgrunden.

Men jag är inte den som är den. Först ber jag Anna skicka den dära konstiga koden för att kunna länka ordentligt nästa gång och sedan gör jag så hära;

Tack Anna (lararjaveln.blogspot.com) för Awarden! Du är fin!

Frågorna så.

Varför började du blogga?

För att jag ÄLSKAR att skriva. ÄLSKARÄLSKARÄLSKAR det! På riktigt. Och dessutom känner jag mej så usel som mamma ibland att jag måste driva med mej själv i text. En självbevarelsedrift.

Vilka bloggar följer du?

Fler än de som jag...eh, jag menar ANNA har listat. Läser vänners bloggar. Några med hemlig adress. Ska lära mej att uppdatera min blogglista med fina bloggar.

Vilka favoritfärger har du?

Grönt, brunt, lila och svart. Mest svart. Nej, grönt! Nej, lila, Nej, svart! Eller brunt...

Vilka favoritfilmer har du?

Men Gud! Sådana frågor kunde jag svara på när jag var tonåring. Då var svaret alla med Kevin Costner. Nu blir svaret - många.

Vilket land drömmer du om att besöka?

USA. Igen och igen och igen och igen. Åker också gärna tillbaka till Nya Zeeland. Skulle vilja säga Australien men jag vill inte dö av spindelattack.

Dessa fem bloggar får Awarden av mej:

Rosie (rosiekollar.blogspot.com) - för att hon nyss börjat blogga och alltid lägger ut finaste outfitsen!

Lovisa (thelifeoflovisa.blogspot.com) - för att hon skriver så kärleksfullt om sin familj och för att jag alltid mår så bra av att läsa hos henne.

Linda (rocktjejensblogg.blogg.se) - för att hon lämnar så fina kommentarer och för att hon verkar ha ett stort hjärta.

Marie (retromary.blogspot.com) - kolla in hennes scrapping och ni fattar!

Karro (appelblomman.blogspot.com) - hon har way over 100 läsare men måste få en Award för hennes (h)ärliga blogg.

Jamen, det gick väl lika bra det. Även om det blir lite jobbigare för er att skriva in bloggadresserna istället för att bara klicka på namnet. Sorry!

Trevlig lördagskväll!

3 kommentarer:

  1. Åh, tack! =) Vad du är snäll. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men gud, tackar!! =) Gullig du är!!
    Själv e jag värdelös på att föra sådana här vidare men vem vet jag kanske får nått ryck...;-)

    Och du det märks att du älskar att skriva. Det är bara sååå kul att kika in här!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. http://lararjaveln.blogspot.com/2011/09/raddningspatrullen.html

    SvaraRadera