Besökare

lördag 7 januari 2012

Madrass.

Vet ni vad en bäddmadrass(jävel) kostar? För en dubbelsäng. På IKEA.

Jo, det ska jag tala om.

Att den kostar 2900 riksdaler. Kronor, alltså! Inte baht eller annan valuta. Tvåtusenniohundrakronor. För en sketen bäddmadrass.

ALDRIG I MITT LIV, lägger jag den summan på en bäddmadrass! Då köper jag hellre en ny säng på Kungsängen, på rean. Betalar några tusenlappar till och får hem en ny säng. En SÄNG! Inte en madrass. MADRASS! Kan ni fatta?!?! En madrass. 2900 kronor.

Nä, vet ni vad! Vi köpte den billigaste vi hittade. 1000 spänn. Och lär väl bryta både rygg och nacke, considering the prisskillnad.

Men fatta! 2900 spänn.

Fnys!

Helg slut. Jag snopen. Barn svårsövda. Djur trötta. Johan glassugen.

Igår var barnen hos sina farföräldrar. Då var Johan och jag tvungna att göra det värsta jag vet, nämligen shoppa. Nämnde jag bäddmadrassen? Om inte, så skulle en sådan inhandlas. Vidare -vattenkokare, löparskor till mej (hurtig som jag är, har jag slitit ut ett par!!!), bläckpatron till skrivare, födelsedagspresent till vår blivande 2-åring och en hel del annat som jag icket orkade med. Det får bli en annan gång. När Johan ville gå ett varv på Marieberg fick jag andnöd och därför åkte vi in till stan och käkade istället. Mycket, mycket bättre!

Idag har jag invigt mina nya, svarta springskor. I love them!

Som ni ser.


Det gjorde tydligen den lilla också, för han ville hoppa av glädje som sin (töntiga) mamma.


Efter några timmar i härligt solsken,


blir man trött.


Så gott, så gott...

Imorrn är det jobb och dagis igen. Efter tre veckor hemma på julledigt och vattkoppsledigt. Och det känns...? Känns...? Det känns väl...

Äh! Det känns.

Och nu ska jag dricka te i den finaste mugg jag haft på länge. Försök att ignorera mitt trötta ansikte och titta på THE MUGG!



Trevlig vecka då!

3 kommentarer:

  1. Nä f*ck, de e en skit-tråkig utgift, jag vet...
    ...köpte nya resår bottnar till vår säng igår så jag vet exakt vad du pratar om...
    Hade kunnat lega på en varm sandstrand för dom pengarna istället....suck. Men sover gött hoppas jag att vi gör i flera år nu! Nej, just ja..vi har ju barn...
    Du, ha en riktigt go vecka!! =)

    SvaraRadera
  2. Förresten, vad köpte du för springskor??

    SvaraRadera
  3. Tuffa skor:). Mackan har varit ledig i två hela veckor och började idag igen och man kan ju tänka att det borde vara han som ligger och skruvar på sig och inte kan sova men icke. Han snarkade så gott och jag vaknade ett och låg vaken till fem. Känns liksom lite onödigt då babyn sover gott till sju...Men jisses vad jag hann planera;)

    SvaraRadera