Besökare

söndag 1 januari 2012

Årskrönika.


Hörrni,

jag har gått omkring i typ tre dagar och ba, HUR ska jag skria min årskrönika? HUR ska jag skriva den med det lilla extra?

Det är efter dessa tankedygn som jag fattat att kreativiteten fanimej inte är på topp. Så det det blir mitt nyårslöfte. Att träna på att tänka kreativt. Outside the box. Svänga av huvudleden. Tänka nytt. Och så där. 

Så nu ger jag er 2011 i bilder. Utan en endaste gnutta av det lilla extra. 

Denna här,


han fyllde 1 år den 11 januari 2011. Under året har han hunnit med en massa.

Några exempel.

Han har kladdat.


Gett en massa kärlek.


Solat sej.


Varit väldans, väldans söt.


Slagit sej på alla kroppsdelar there is.


Varit söt, skrev jag det?!?


Och ganska så arg, ibland. Eller lite mer än ibland. Nästan allt som oftast.


Han har haft ett fint år, min numera 2-åring. Åtminstone verkar han trivas med livet.

Min stora kille. Han började året med ny kortklippt frisyr (jag grät floder över hans förlorade lockar).


Vi har pussats mycket, han och jag.


Lekt och busat med kompisar,


och kusiner.



Så mycket spring i benen,


och så oändligt fin.


Ett bra år för vår 3-åring som i september fyllde 4!

Själv har jag under detta år provat på de flesta stilar. Jag gick ut starkt som...ja, jag vet inte, jag...


Men kände att jag nog var lite mer rockabilly.


Nä, kanske inte. 

Men till slut hittade jag mej själv och min stil. Från ingen lugg,


till lugg,


och kände mej förvånansvärt nöjd.

Nöjd känner jag mej också med detta års hurtighet. Att jag sedan april hållit igång min löpning.


Nöjd, är dock inte rätt ord att beskriva maken, då två katter flyttade in i vårt hus. Kanske inte att hunden heller kände sej särskilt lyckligt lottad, eftersom hon blev någon sorts ofrivillig adoptivmamma till de små tu. Baby och Ozzy är namnen på galningarna.


Men min man verkar älska mej ändå. Eller i allafall är det vad jag hoppas. För detta år har varit ett av hans snyggaste.

Som arab.


Som...? I wanna say, Jesus...?!?


Som cool och ointresserad James Dean.


Som sitt fina själv och bästa pappan till mina barn.


I love you <3 (och lite ledsen är jag för att jag vill ha två katter och en hund)


2011 är slut. Ett bra år för oss, fyllt av många härliga minnen tillsammans med familj och vänner.

2012 har just börjat.

Det är någonting med ett nytt år. En nystart. Fastän man är precis samma person som året innan, med samma drömmar, samma mål och samma ambitioner. Men det känns ändå som att man har större kapacitet att lyckas, när ett nytt år börjar.

Min önskan för detta år är KÄRLEK. Massor av kärlek. Till familjen, till släktingar, till alla våra fina vänner och till er som läser här på bloggen. 

En flod av kärlek till er alla som betyder så mycket för mej. En oändlig ström av tacksamhet för att ni finns <3

ETT GOTT NYTT 2012!






4 kommentarer:

  1. Kärlek is da... Kan inte nog så mycket skriva under på att så måste det bli!! Skulle inte själv kunna uttrycka det bättre! Höjer mina tummar, armar och händer och säger välkommen 2012 med nya utmaningar och nyfunnen ( och bibehållen ) lycka Och kärlek åt folket!! :)
    Många kramar från Göteborg
    Malin

    SvaraRadera
  2. Åh!! Tusen tack för den!! =) Du är så bra på att skriva fortsätt med att bara vara dej själv!! Toppen år! Hoppas dina önskningar för 2012 blir sanna, men kom ihåg att det är du som gör att önskningarna faller in..=) Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg och vilken kanonbra krönika! Dina söner är sååååå söta!
    God fortsättning!
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Härlig Blogg du har Christin!!!!!

    Älskar att läsa den!!!!

    kram
    Ann-Charlotte Kungsbacka

    SvaraRadera