Besökare

måndag 19 december 2011

Vad är det med folk?

Det ringer. Jag svarar.

- Hej, det är Kicki.

- Hej, jag söker Linda.

- Då måste du ha ringt fel.

- Men jag slog xxxxxxxx.

- Ja, men det här är inte xxxxxxxx. Det är xxxxxxxx.

- Men jag slog xxxxxxxx.

- Ja, och det här är inte det nummer du slog, det här är xxxxxxxx, som sagt.

- Vad konstigt...? Jag är helt säker på att jag slog xxxxxxxx.

- Jaha. Men som sagt, jag har nummer xxxxxxxxx.

- Men då måste jag kolla vad jag slog för nummer.

Jag vill inte upprepa mej något mer. Jag vill slå henne! Men det går inte för jag ser henne inte. Jag hör bara "men jag slog ju xxxxxxxx".

Man måste skärpa sej! Och med MAN menar jag dryg dam som inte fattar att dam slagit fel jävla nummer.

Och ja, detta är en mycket onödig situation att ödsla energi på. But still! Hur kan man inte ge sej när man uppenbarligen slagit FEL nummer?!?!?!

Sen undrar jag vad det är med mej och cola och chips och glass? Så här på kvällskvisten.


Och vad det är med 2-åringar som alltid ska borsta tänderna "hälv" (själv)?!?


God natt, säger jag nu.

1 kommentar: