Besökare

onsdag 21 december 2011

Julfix.

Jag stressar sällan innan jul. Det ligger inte för mej. Jag är ingen pyntare av rang och jag tycker att det blir så kladdigt och jobbig att göra en massa julgodis som ändå sällan blir gott. Så även i år har jag lugnt lyssnat på vänner som ba, oh my GOD, jag hinner ingenting! I smyg har jag tänkt att, jösses vad jobbigt alla måste ha det och egentligen, så onödigt.

Men tji fick jag i år.

För maken är prickig och eländig. And that leaves all the julförberedning till mej, så här tre sekunder innan självaste julafton. Julklappar, julgran. julmat, juljuljuljuljuljulblääääääää!

Så idag efter jobbet, när farfar tog hand om barnen, fixade jag nästan allt. Jag är djupt imponerad över mej själv och min förmåga att springa ärenden i smart ordning.

Men först var jag ju tvungen att ladda. Med det bästa jag vet. Jag lovar, jag skulle LUGNT kunna leva på den här skiten.


Jag tycker att det är så gott att ingen tror mej när jag säger HUR gott.


Men nog med ointressant information samt ännu ointressantare bilder.

Detta har jag hunnit med:

- Alla julklappsinköp (på trettio olika affärer).

- Julgransinköp. En vit! Ja, himla med ögonen ni. Bild kommer när den är färdigklädd för er som ba, näääääää, hon kan inte mena allvar!

- Julmatshandling med resten av Örebro.

- Inköp av ljus, pynt, blommor, öl och glögg.

Och allt detta på några få timmar. Utan överdriven irritation. Visst, lite irritated var jag väl. Fast det känns ju orimligt med folk som varken kan köra i rondeller eller på parkeringar. And what is up with folk som flanerar, och jag betonar, FLANERAR runt på ICA Maxi när man måste rappa på så inte alla varor tar slut?!?! Och det här med självscanning - maybe not a good idea att PROVA PÅ för första gången under julhandeln. Jesus Christ! People...

Men jag såg det som en mental träningsövning. Kanske lyckades jag inte så bra, men jag var iallafall medveten om hur onödigt det var av mej att bli irriterad. Fast ibland tycker jag faktiskt att det är lite skönt att störa sej på folk. Så det så!

Men hörrni, årets glögg - inte så god, va?


2 kommentarer:

  1. Även jag tryckte burgare igår med armylack på naglarna :). Dock på den andra kedjan men lika gott och sjukt onyttigt. But who cares att jag inte kommer i byxorna ännu en månad...Nu, julmat! Puss (och duktigt gjort förstås;)

    SvaraRadera
  2. HAHAHA...störtsköna bilder :D hihi...

    SvaraRadera