Besökare

fredag 30 december 2011

Veckan efter jul.

Jag vet inte varför jag gjorde det. Storhandlade på ICA Maxi, dagen före nyårsafton med två barn i släptåg. Som om jag hade något fel i huvudet och inte fattade att MAN INTE GÖR DET (för fan!!)!

Det gick sådär, kan jag meddela. Den första halvtimmen helt okej, eftersom Vince sov i sin vagn. Dock var det inte lätt att manövrera en kundvagn fylld med varor och uttråkad 4-åring, samtidigt som vagnen med sovande Vince skulle med runt. Jag tyckte illa om folk. På riktigt. Jag ville skylla på dem, tala om för dem att det minsann var deras fel att jag inte handlat tidigare under veckan. Orimligt, men sant.

Denna vecka har jag hängt mycket med Grabbarna Grus. Dom där två som kan vara lite buttra och omedgörliga,


men också glada och HELT underbara!


Vi har inte åkt pulka och bob. Nä, minsann. Denna vinter picknickar vi i det gröna med hunden.


Äter både ostsmörgåsar och sandkakor.


Njuter av utsikten och tänker att sommaren snart är här.


Vi hänger med vänner. Springer runt på lek- och buslandet.


Fortsätter med usel kosthållning.


Riktigt usel.


Uslast ever.


Men snart är det ju nytt år och då kan man börja om. Har jag hört.

Idag ville sötsnuten cykla. Det fick han.


Jag fick väldans ont i ryggen av att springa runt, krokig och dan, med honom på cykeln. Jag försökte uttrycka det. Förklara att jag inte orkade mer. Men för det fick jag inget gehör. Det är inte mycket han tar hänsyn till, den lille mannen. Nä, han kör sitt lilla race. Blir arg och så, när han inte får som han vill. Igår sa han; "titta pippi datorn" i en halvtimme. Han gör så, upprepar samma mening tills man tror att man hör i syne. Han är väldigt dryg. Men ännu sötare.

Ensam i soffan - romanstisk komedi med Reese.

Gott slut, önskar jag er! Och hoppas att ni får en fin nyårsafton.

2 kommentarer:

  1. Christin Agnemyr! Jag sa att du fick ringa! Men nu har du gjort det och det gick ju typ bra:).. Mental träning är det någon som har pratat med mig om.. Dina pojkar är de sötaste och snart måste vi ses, med våra killar! Önskar dig ett Gott Nytt År kära vän!

    SvaraRadera
  2. Alltså ni har världens sötaste ungar!!!
    Hi hi jag hade gett vad som helst för att fått sett dej idag när du handlade;)
    Massor av varma kramar i gott nytt år!
    Kram K

    SvaraRadera