Besökare

lördag 10 december 2011

Lycka.

LYCKA ÄR.

När mitt kök är fyllt av älskade vänner.


När de dansar i mitt vardagsrum.


När de kommer till mitt hem och förgyller min kväll.


När de bryr sej om alla. Till och med min hund!


När katterna sover lugnt till sorlet av skratt, prat och musik.


När vännerna kommer med blommor, vinflaskor, praliner och döskallar.


När alla jag ser i mitt hem är människor jag verkligen älskar och alltid vill ha i min närhet.

En av dem;


När jag vaknar, ensam i mitt hus och upptäcker att hunden fyller makens tomma plats.


När grannen droppar av sin underbara hund och jag plötsligt har två.


När jag får dricka cola till frukost och inga barn tror att det är okej eftersom de är hos älskade släktingar som tar hand om dem, medan jag har fest och maken träffar sina vänner.


ALLT DETTA ÄR LYCKA FÖR MEJ <3

Idag går mina tankar till vännerna som inte kunde komma till festen. De som bor för långt borta, de som går igenom tuffa saker i livet, de som är ute och reser och de som hade andra planer. Lika älskade är NI <3

TACKSAM.

4 kommentarer:

  1. Tack igen! Skönt och se också att du fick sällskap i natt fast det inte var jag..:) Puss o kram käraste vän!

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet underbara du!!!!!
    Nästa gång hoppas jag kunna vara med men synd att vi bor så långt ifrån!

    <3

    SvaraRadera
  3. Det där var mycket fint skrivet, det skall jag komma ihåg! Kram på dig och din fina familj från min lilla familj *Katerina*

    SvaraRadera
  4. Åhh gissa om jag hade velat varit med?? ♥♥

    SvaraRadera