Besökare

fredag 5 april 2013

Tre veckor.

Snart hörrni, ska jag skriva ett inlägg om mitt liv de senaste veckorna. Om en härlig påsk, en fin födelsedag, goda maträtter och bakverk (made by me, vill jag tillägga). Jag ska också skriva om glada barn, mycket träning, mysiga middagar med vänner och grannar. Vidare ska jag berätta vårt nya badrum, planerna inför hösten och kommande roliga helger.

Jag tänker skippa att skriva om trasiga bilar, krossade drömmar (överdrivet, but you know me), allergiska ögon, magsjuka och äktenskapliga schismer.

Eller så sammanfattar jag allt så här:

Klockan är fem och allt är lugnt. Det är bara livet som rullar på och jag försöker njuta varje minut av det. När jag inte lyckas med det blir jag arg, but I´m getting there. Trots motgångar i visum(helvetesjävladjungeln)ansökningen och hinder i form av utgifter vi inte hade tänkt oss, så ser jag hoppfullt på framtiden. En dörr stängdes men en annan öppnades.

Delar nu med mej av ord som håller mej stadigt på plats och hjälper mej hitta nya möjligheter:

"Sometimes when things are falling apart, they may actually be falling into place."

Meningen sitter rakt framför mej på mitt kontor och jag läser den varje dag.

Och första stycket i detta inlägg är precis lika sant som det andra. Frågan är bara vilket av styckena jag fokuserar på. Jag väljer förstås det första!

När jag inte skriver här, saknar jag det. Jag har tusen bilder (överdrift, but again, you know me) på mobilen som jag tänkt skriva något om. Orden har bara inte infunnit sej.

Men nu verkar de vara tillbaka, orden. Och det är ju bra.

Här kommer ord till mina finaste bilder just nu.

Kärlek <3



Kärlek <3



Kärlek <3



Mera kärlek <3


Vår! Sol! Och barn utan 30 lager med kläder!!!

 
Så oerhört skönt med detta ljus! Klockan åtta kan man jogga iväg utan pannlampa och obekväm reflexväst.
 
Ahhhh... Bloggabstinsen is cured!
 
Önskar er en fin fredagskväll!
 

1 kommentar:

  1. Gött!! Gillar orden skarpt. Och bilderna. och dig. Puss

    SvaraRadera