Besökare

söndag 7 april 2013

Helg med häng.

Fin och härlig helg med vänner och familj inleddes på fredagskvällen hos Marie med tapas, vin och efterrätt. Jenny ska flytta ifrån oss och såklart måste vi säga hej då på det trevligaste sättet. Massor av skratt, trots skälet för sammankomsten.

 
Fortsatt vänhäng på lördagen. Då hemma hos mej i form av Meandi-party. Vin, plock och klädprovning. Återigen många skratt. Jag är oändligt lyckligt lottad med så många fina vänner <3
 
En av dessa fina vänner gav mej helgens outfit i födelsedagspresent. Vad gjorde jag utan min personal shopper, Rosie? Älskar mitt nya linne!
 
 
Söndagen i samma tecken. Familj och vänner på sent födelsedagsfika. Jag hade bakat röven av mej.
 
 
Jag tänkte att man väl nån gång måste slå på stort och överdriva hela bjuda-på-hembakat-grejen.
 
 
Citron- och limepajen var sjukt god (ger er recept nån dag), blåbärsmuffinsen misslyckade, kladdkakan god (omöjligt att misslyckas med), bullarna kaneliga och goda och chokladbollarna way too söta eftersom barnen ba, meeeeera strössel. Som jag sa, jag hade bakat röven av mej.
 
Den här,
 
 
har varit på kalas, fotbolls"träning" och lekt med kompisar hela helgen. Sen har han varit fin, hjälpsam och rolig. Jag har bett om pussar vid flertal tillfällen, but nooooo! I love him <3
 
Den här,
 
 
har varit "lite" irriterad över att han inte fick följa med på kalas och"lite" arg för att han inte fick följa med mej ut på springtur. Han har också varit bakstjälp, lekt med kompis, bytt kläder 30 ggr och varit så oändligt söt att jag pussat honom en gång i minuten. I love him <3
 
Tillsammans har dessa två uppträtt och dansat till låtar jag hör cirkus 100 grr/dag. Listan på låtar:
 
Popular
We´re not livin´ in America (hemsk Uggla-version)
Ninjagolåtarna (from hell)
Star wars(jävla)introt
You (alltså snart grinar jag, jag avskyr låten. AVSKYR!)
 
Här ser vi danspose till Popular.
 
 
Jag frågade dem när de skulle sova ikväll om de haft en fin helg. Jaaaaaa, mamma, sluta tjata! sa Lennon medan Vince sa, tyst och sov nu, mamma.
 
Japp, så var det med det.
 
Och nu mina vänner...
 
...får ni ta del av ett fantastiskt före och efterrepotage.
 
FÖRE
 
 
 
 
EFTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
 
 
Jag vet att detta är materialistiskt av mej, för saker gör en ju inte lycklig och allt det där. Men jag äääälskar vårt nya badrum och jag blir lycklig varje gång jag går förbi det. Jag måste titta in där flera gånger varje dag. Det är så fint!
 
Och det bästa av allt är att jag äntligen får användning för mina 490 kr/styck-handdukar. De passar perfekt därinne! Jag fick rätt till slut. Att handla saker man absolut inte behöver på NK för alldeles för många pengar, kan löna sej ibland. Eller vad säger du, Malin? Efter sju år hänger dom alltså där och blänker och nu kan min pappa och min make sluta himla med ögonen och sluta upp med att låtsastorka sej på dem alternativt knöla ihop dem för att reta mej. In their faces, liksom. Skrattar bäst som skrattar sist och allt det där. (And never in my life kommer jag att tillstå att köpet var aningen onödigt och oövertänkt.)
 
Titta så fina dom är (appropå att vara materialistisk)!
 
 
Denna söndagskväll är jag trött och lycklig efter alla härliga samtal och alla skratt. Jag är mätt och belåten efter all god mat och allt gott fika. Jag är så tacksam över allt och alla i mitt liv och jag hoppas att alla inblandade känner min tacksamhet och kärlek <3
 
Nu slänger vi oss i soffan och dricker lite cola. Kanske knaprar jag upp de kvarvarande chipsen också.
 
God söndagskväll på er!
 
 

7 kommentarer:

  1. Åh, vad fint det blev i ert badrum! :) Vilka fina handdukar med! Bling bling! ;-)

    SvaraRadera
  2. Glad för din skull att du haft en sån underbar helg!
    Och wow säger jag bara, vilket underbart badrum! Klart du ska stanna till och njuta flera ggr!
    Och linnet är så du, inte är jag förvånad heller när R varit framme;)

    kramis

    SvaraRadera
  3. och det var från mig..puss pia

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och jätte fint badrum =)

    SvaraRadera
  5. Wow! FINNS det så dyra handukar:)

    SvaraRadera
  6. Haha...först: skitsnygg top du fick!Passar dig verkligen. Sen:Toan, WOW!!!Fint som snus. Gissa om jag kommer att vältra mig i badkaret vid nästa besök. Gud så snyggt. Och ÄÄÄÄÄNNNTLIGEN! Dyra handukar är ju som alla vet, som fint vin, de blir bara bättre och bättre med åren!! ;-).Se så fint de passar nu. Det var det jag visste den där gången på NK, det kommer att betala sig nån gång det här hahaha...
    Längtar till besök av många skäl. Storkramen

    SvaraRadera