Besökare

tisdag 23 april 2013

Mitten av veckan.

Jaha.

Idag har jag lagat ugnsgratinerad aubergine med tomat och fetaostöverdrag. Det blev asäckligt! Smakade lakrits, vilket jag avskyr. Grönsaksbiffarna blev också misslyckade och smakade inte gott. Om man säger så.

Jag: "Nä, det här var verkligen inte gott!"

Lennon: "Åh, vad skönt att du säger det, mamma. För det tycker inte jag heller."

Vince: "Det smakar bajs."

Få saker gör mej så arg som att misslyckas med maten.

Här hemma har jag en sjuk make och en halt hund. Den sista är jag superorolig för. Hon kan knappt resa sej från bädden. Måste ringa veterinären imorrn. Maken är jag mindre orolig för. Mest bekymrar jag mej för min egen del och håller mej på ett inte så kärleksfullt avstånd från honom. Jag vill inte bli sjuk.

Idag sprang jag 8 km och slog personligt rekord. Det oroar mej att jag bryr mej om det. Gud, vad jobbig jag är! Ska jag hålla på så nu? Hålla koll på tid och få blodsmak i munnen och så.

Pust!

Men hörrni, hur härligt är det ute?!?! Sol, värme och ljus! Har längtat så efter häng på altanen. Nu sitter jag där och njuter så fort jag får en minut över. I ful huvudbonad, visserligen. But still, jag njuter!


 

 
Mitt i en fullspäckad vecka. Pausar i soffan med te och mörk mörk jordgubbschoklad.
 
Sen gonatt.

1 kommentar:

  1. Näää vad nu med Geisha? Håller alls tummar att det inte är nåt farligt! Puss (och duktiga du m löpningen!)

    SvaraRadera