Besökare

söndag 6 november 2011

Aningen mindre lyckligt.

Fast lite irriterad blir man ju. När man säger, "sluta hoppa" för tredje gången och ingen 4-åring lyssnar.

Tills toalettsitsen spricker. Och man blir lite (lite mer) arg. Och får dra till Bauhaus för att köpa en ny,



även fast man på fredagen bestämt att denna helg bara skulle spenderas i lugnet hemma, UTAN bilåkning till stressande varuhus.

Då tänker man, oh well, det spelar väl ingen roll. Det är ju ändå lite mysigt att åka iväg med familjen och sedan stanna till och äta på McDonalds.

Tills 2-åringen vägrar sätta på sej jackan,


och heller inte vill gå åt samma håll som oss övriga.

Som sagt, lite irriterad blir man.

Tänkte väga upp efter förra "lyckoinlägget". Läsarstatistiken sjunker nämligen efter sådana. Vad beror det på ...?

Helg slut. And so am I. Och det är ju oturligt. Jag borde vara alert, kan man tycka. Efter en helg med grabbhäng och mys. Men när man inte får sova på nätterna, så blir man lite hängig. I tell ya! Mest säger jag det till 2-åringen. Such a shame att han inte kan läsa. Och även om han kunde det så gissar jag att han struntar blanka faen i vad jag tycker, känner och upplever.

Nåväl.

Vi har iallafall haft det gott. Jag har sprungit både lördag och söndag och nu går det så lätt! Jag älskar att jag älskar det. Dock oroar jag mej för foten som inte tycks älska det lika mycket. Nya skor, gissar jag. Och det gör mej ännu lyckligare. För jag har inte sprungit slut på ett par skor på 15 år.

Sjunker nu ner i soffan och tittar på teve. I so wish! Nä, vad jag istället gör är att jag dunkar ner på en hård stol och jobbar lite. Inte lika avslappnande. Men det gör måndagen mindre stressig. Och det är ju skönt :)

Brygghäng i snålblåsten.


Önskar er en skön vecka!


4 kommentarer:

  1. Sötis!
    Vad duktig du är med löpningen! Skitbra! ;)
    Lilleman är för härlig, en kille med skinn på näsan som med all säkerhet kommer gå sin egen väg..(lik mamma)
    Fast roligast är nog att du tar upp mobilen och fotar allt!
    Älskar dig för det!
    Ha en bäst vecka du med! Kramen <3

    SvaraRadera
  2. Due... Bilden på Johan... Han är nästan lite lik en kortklippt Jon... Tänkte att det kanske kunde väga upp det hela en aning! :)
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Fina familjen! <3 Puss

    SvaraRadera
  4. Gud det skulle kunnat vara min familj du skrev om;-) *fniss*
    Ni är sååå fina så!!
    Kram K

    SvaraRadera