Besökare

söndag 1 april 2012

Att behöva städa jämt.

Idag var jag ensam i fyra timmar. Då passade jag på att städa. Det är en sjukdom jag har. Jag städar alltid när jag är ensam i huset.

Nu är det rent. Kommer att vara så i typ tre sekunder till. För snart har två hundar gått runt och fällt hela sin vinterpäls medan katterna tassat runt med sand och fästingar.

Det var det nytorkade golvet.

Varför vill jag ha djur? Varför föddes jag inte allergisk? Då skulle jag inte kunna vilja ha djur.

Men nu vill jag det. Och det suger. Särskilt när det är lerigt ute.


Fast renlighet är ju inte allt här i livet.

Bara nästan.

Idag är det första april. Ingen har lurat mej än. Om det inte var det min ena son gjorde när han blev arg för orimliga saker, vill säga.

Själv är jag en ynka liten halvtimme ifrån ett aprilskämt. Således fyller jag år imorrn.

Hur ska tant kunna sova inatt?

Pirrigt.

Annars har jag ont i halsen. Begynnande förkylning så här på söndagskvällen. Och imorrn är jag närmare 40 än 30.

Upplyftande.






2 kommentarer:

  1. Då måste jag bara passa på att GRATTA DAMEN!!
    Hoppas du får en underbar födelsedag utan att behöva trampa på sand, grus och fästingar...! ;-)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Den derre sjukdomen du har.... Kunne du smitte meg litt???
    Bare bittelitt...?? Vær så snill.....

    SvaraRadera