Besökare

fredag 26 augusti 2011

Argt.

Han, den lilla. Han som står sådär roligt på kortet nedan, med händerna bestämt placerade på ryggen. Som en gammal skolfröken. Han kommer att bli min långsamma död.


Han har ett sådant humör att man är HELT säker på att han skämtar. För ingen kan rimligtvis bli så arg.

När nattblöjan ska av, blir han arg. När kläderna ska på, likså. Om maten servaras på fel sätt - arg. Om fel förskollärare sitter vid hans bord - arg. Om hans pappa läser saga och lägger - arg. Om man råkar välja fel skor - arg.

I could go on.

Alltså, jag älskar den här lilla ungen så att mitt hjärta brister. Han är så fantastiskt söt och charmig att jag går sönder av kärlek.

Men hornen! Hans horn i den där söta pannan. Gudars! Dom bara växer och växer.


Och jag vet ju hur det ligger till. Lever i ingen som helst villfarelse att hans humör kommer ifrån ingenstans. Det finns ingen annan att skylla på. Än mej själv. Det är nu jag får tillbaka för jävligt gammal ost.

Snacka om ovillkorlig kärlek! Han gastar och stör, and yet I love him to death <3

I veckan har vi haft besök av en helt underbar tjej! Hon är vän till en mycket kär vän. Hon stannade tyvärr bara över natten. Jag hade gärna haft henne kvar längre. Hon är en sådan där människa som är helt omöjlig att inte älska!


Michelle kommer från Staterna och är på rundresa i Europa. Jag är så glad att våra vägar korsades! Och nu längtar jag ännu mer tillbaka till USA. Badrummet kanske inte blir byggt i år heller. Pengarna behövs möjligtvis för annat ändamål. FLORIDA!


Idag har vi hängt hemma. Hängiga grabbar orkade inte så mycket mer. Tidiga morgnar och dagis har tagit ut sin rätt. Dessutom har jag sådan fruktansvärd huvudvärk, så häng hemma var egentligen enda alternativet. Det är ju då man undrar varför man i helaste helvetet valde storhandling på ICA Maxi klockan 15.00 en fredag. När man, med röven, kan räkna ut att det blir scanningkontroll. Och att man såklart har scannat fel.

Men jag blev inte arg. Lite irriterad, kanske. Men inte arg. Inte som Vince. Eller, liiite arg kan hända att jag var. Men jag slängde mej inte på golvet och gastade. Fast det var jävligt nära...

Nu, chirre och cola. Botar all huvudvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar