Besökare

lördag 29 juni 2013

Dom är hemma.

Underbara ni! Tusen tack för härlig respons på sista inlägget! Värmde i våra hjärtan.

And now.

Dom är hemma! Saknade grabbarna. Efter en vecka med mormor och morfar är de äntligen back in the house.

Fotbollspelaren.


Och mamma/mormorgrisen.


Ordningen är alltså återställd. Familywise. Not so much ryggwise. Jag har så sjukt ont i ryggen. I en vecka har jag stått, suttit och legat i smärta. Grannen ba, "det är farligt att pippa för mycket". Jag ba, I wish att det var för det.

Så här snygg blir man när man med ryggont ska ta ett kort med kära vänner.


Men goda cheesecake har jag, trots denna ryggsmärta, lyckats få till.

Sommarcheesecake med hallon.


Och idag har jag fixat den jobbigaste cheesecaken ever. Ni vet en sån där som man måste röra i men ändå inte för då blir den för luftig och sen ska man vispa men ändå inte för då flyter färgerna ihop och däremellan får ugnjäveln inte vara för varm eller för kall eller för blåsig eller för något annat som gör att man ba, helvettttteeeee!

Men min fina svägerska som äääälskar polkagrissmak, kommer att gilla den. Och det är ju huvudsaken eftersom den är till henne och hennes 40-årspartaj hon ska ha ikväll med alla sina tjejer.

Så här blev den, efter tusen många om och men, några svordomar och en och annan "var faaaaan tog decilitermåttet vägen, Johaaaaan!??!


Men nu måste jag avsluta detta inlägg. Sminkning och klädpåtagning inför 40-årsfest.

Överdoserar döskallar och ser fram emot en finfin kväll!



2 kommentarer:

  1. snygg! :) kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Hihi överdoserar döskallar :-).Skitsnygg du. Åh glömde att fråga om ryggen igår. Vad är det f skit du fått? Puss och massssssvis m kramar. Ps. Cheescaken såg mums ut! Jävligt snygg också. Hoppas den smaka lika gott.

    SvaraRadera