Besökare

söndag 23 juni 2013

Midsommar.

Ja, nu skrev jag ju sist att nästa inlägg skulle handla om resan. Men eftersom jag inte är en person som alltid håller vad jag lovar (tydligen), så kommer här ett inlägg om midsommaren.

Och den var fin. Weatherwise and allwise.

I Dalarna, hemma hos mina föräldrar, spenderade vi den. Tillsammans med våra familjer.

Midsommardukat bord vid vattnet.

 
Sjukt god mat. Made by all of us.
 
 
Jag bistod med Årets Sill samt denna uselt fotograferade men goda American rasberry cheesecake.
 
 
Sen hade jag såklart med bubbel som jag och min mamma smaksatte med hjortron.
 
(chockad tittade jag på denna bild och ba, men hur stor är jag?!?!)
 
 
Dock verkar jag mindre på långt håll. Pjuh...
 
 
Barnen skulle få fiska. Med betoning på skulle, då.
 
 
5-kamp blev till 6-kamp i regnet på midsommardagen.
 
Nästan hela gänget.
 
 
Mitt lag vann. Mest för att jag var otroligt och förvånansvärt säker i både luftgevär, fotboll samt kast med liten boll.
 
Morfars jägargener går från mor till förstfödd.
 
 
Supermysig midsommarafton! Trots att min och Johans familjer är ganska olika, så älskar vi att hänga med varandra. Massor av skratt och kärlek. Och det vanliga gnabbandet mellan mej och min älskade pappa (lika många pussar också <3).
 
Sommaridyll.
 
 
Fin svägerska och jag.
 
 
 
Nu sitter jag i soffan med min man. Vi har varit ensamma hela dagen och kommer så att förbli fram till fredag. Finaste pojkarna hänger med mormor och morfar i en vecka.
 
Tomt...
 
 
...och tyst.
 
 
But when looking at the bright side of it - barnen får en mysig sommarvecka med massor av bad och glass (själv är jag mycket snål med det sistnämnda) medan jag och maken får sova ostört.
 
Äh, who am I kiddin´ ? Sova ostört...! Jag menar förstås; vi får pippa ostört i vilket rum vi vill, vilken tid som helst, så länge vi behagar.
 
Söndag i soffan, alltså. Vi har massor att planera, jag och maken. Flera bröllop, coming up!
 
Så kul!
 
 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar