Besökare

måndag 8 juli 2013

Underbara dagar!

Orsaker till varför jag inte uppdaterat bloggen sedan Medeltiden:

1. Jag vet inte.

2. Jag har ätit glass på kvällarna istället.

Men nu är glassen slut så här kommer ett litet inlägg.

Jag har varit på möhippa. Min äldsta lillebror har tagit sej en fru. Ja, alltså han har ju tagit henne innan å så, men ni fattar. Och när jag läser den sista meningen så fattar jag att jag är helt sjuk i huvudet men jag orkar verkligen inte radera den.

Var var jag nu?

Jo!

Min bror ska gifta sej!

Denna fina brorsa. Jonas.


Han är världens finaste, drygaste, härligaste, knäppaste, underbaraste, galnaste och mest irriterande brorsa man kan ha. Jösses, som vi bråkade då vi var små. Och herre, vad arg jag fortfarande kan bli på honom. Men Gud i hela himlen, som jag älskar honom!



Och det bästa av allt med honom är;

hans blivande fru, Mia <3


Som en syster. Vi är lika på många sätt, jag och Mia. Men otroligt olika också. Vi har sjukt kul ihop och jag är så glad och tacksam att just hon ska bli min brors fru. Nog har vi haft våra dispyter, men i en sak är vi alltid enade - när det kommer till störande saker som min bror gör och vår (sjukt djupa) kärlek till våra hundar.

And this picture is for Rosie and Ulli!



Möhippan var fantastisk på alla sätt och vis. Härliga tjejer och massor av skratt. Men viktigast av allt, Mia var glad och rörd till tårar.

Här sticker hon hål på ballonger innehållande små meddelanden från fd pojkvänner och flings. Som normal svägerska kanske man inte vill veta särskilt många detaljer. Med betoning på normal då, fast det är jag ju inte så jag tyckte det var sjukt kul att höra alla historier.


Såklart hade jag fixat hennes favvofika i form av hennes, vad jag efter alla historier måste anta, favvogrej - chokladpitt.



Många överraskningar.


Raggartema. All in med jeansväst och rävsvans.


Jag och fin vän/granne, Marie innan avfärd till möhippan. Maken suckade och undrade över fullpackad bil för endast en natts bortaboende. Vi fattade inte vad han menade. Och till vårt försvar - madrassjäveln, som vi inte ens använde, tog ju upp halva skuffen.


Annars då?

Jovars. Dock oroar jag mej lite över vissa detaljer inför vår resa. Såsom uthyrning av hus, visum till Thailand och det faktum att vår bil, som just kostat oss 8000 riksdaler, indikerar nåt som jag ba, eeehhh, you mean what now?!?!? Eftersom det inte är något jävla fel på din left hand stoplamp bulb, för i helvete!!!


Men i övrigt är det bra. 

Många fina vänner och grannar att bjuda över på mat, fika eller vin. Älskar sommarkvällar på altanen! 

En kväll bjöd jag på chokladpaj. Den blev ful på bild men god i munnen. 


Annars bjuder jag på drinkar. Eller jag och jag... Vi. Eller maken blandar och jag bjuder och säger skål och välkommen och så där ni vet.

Jag med matchande drink.


Vi grillar massor. Eller vi och vi. Jag kommer på konstiga saker att grilla medan maken nickar och gör ett tappert försök. Han lyckas ofta! 

Och nä, jag överlämnar inte grillningen till maken bara för att jag är kvinna! Jag grillar inte för att jag är rädd för elden. På riktigt, alltså. Tänker om det är någon genuspolis som läser och börjar störa sej. Göre sej icke besväret, alltså.

Ett av grillunderverken - kycklinspett, grillad potatis och baconlindad halloumi.


Jag njuter så sjukt mycket av denna årstid. Jamen, det finns verkligen ingenting att klaga på (fästingar aside)!

Kolla bara.

Egenodlad dill på färsk potatis.


Söt unge i vårt smultron/jordgubbsland.


Pimpat vatten med jordgubbe plockad av samma söta unge.


Kvällsdopp innan läggdags.


Cykelträning med djupt koncentrerad, bitvis arg, 3-åring. "Mamma, du gör feeeeeeel!!!!"


Listan är oändlig! Sommaren må vara kort, men den är sjukt underbar!

Nä ni, det här inlägget blev längre än planerat. Nu måste jag återgå till att oroa mej för trasig bil och krånglig ansökan av visum och sånt. Köpa glass, inte att förglömma ;)

Ha det!



3 kommentarer:

  1. Tack älskade " porris" svägerska för choklad favvo grejjen.... för porr presenten, för att du var här och bidrog till en underbar hippa och för att du lyxade till det och tog hand om mina fyrbenta. ♥Love you ♥. Glöm inte att tvätta fejset i euroshopper å sen aco hudcremen på det... snart kanske du har nåt annat i hyllan♥puss från blivande fru lissdaniels

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg!!! :-) :-) Så fina ni är!! Kramar

    SvaraRadera
  3. Underbart inlägg! Du är så härlig!!❤ Och hippa, ja de fick jag oxå i helgen! En underba sådan!❤
    Kram K

    SvaraRadera