Besökare

måndag 25 februari 2013

VAB utan napp.

Så här i napplämnartider passar det alldeles utmärkt att själva napplämnar´n får tillbaka sin feber. Eller så är det sämsta timingen ever!

"Var är min napp, mamma?" "Jag vill ha min napp, mamma!" Och däremellan snor, host och "jag har ont i pannan, mamma!"

Idag vabbar jag med honom. Hans storebror får också vara hemma med snor i näsan och kort stubin. Misstänker att det är något på gång med honom också.

Helg med sjukt barn och obefintliga nappar är nu slut. Den har trots allt varit mycket fin och jag saknar den redan.

Långsam promenad till vattnet i härlig och värmande (!) sol.

 
Där letade vi efter en "skatt" i "trollhuset". Mörkt och lite otäckt.
 
 
Men det var det värt. Dyrbar skatt att hitta.
 
 
Delar lika. Det är viktigt det där med antal och volym och så. Att man får lika.
 
 
Underbart att äntligen kliva utanför dörren och utbrista: "Åh, jävlar vad ljust!"
 
 
Ordvalet justeras till nästa gång. 3-åringars öron hör förvånansvärt bra.
 
På lördagen blev vi lite väl många tusenlappar fattigare. Blandare till tvättställ och badkar inhandlades. Några arbetstimmar på det och vi ba, bye bye Blackbird till några av våra sparade slantar.
 
Vince testade badrumsbutikens varor genom att bland annat smälla i varje toalettlock medan Lennon blev arg över att leksakerna som butiken tillhandahöll inte var fulltaliga.
 
Trevligt.
 
Napplämnarn lite senare i leksaksaffären <3
 
 
Och så storebror <3
 
 
På kvällen ville man tydligen rocka till "we´re not livin´ in America", fastän det faktiskt är vad vi snart gör. Så gulligt "tuffa" att jag ville gråta alternativt pussas.
 
 
Sen stoppade vi de söta tu i säng och klädde oss i morgonrockar och mössor,
 
 
för bubbel med fina grannar. Nio minus i luften och 38-40 grader i vattnet. Helt, helt underbart!
 
 
 En lugn helg (napptjatande aside) där maken hunnit med att klinka på gittaren,
 
 
och jag hunnit både läsa bok och skriva på blogg.
 
Men idag är det måndag och VAB. Helt okej det också. Högen på jobbet kan vänta till en annan dag. Iallafall är det vad jag intalar mej.
 
Ha en fin måndag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar