Besökare

måndag 18 februari 2013

Uppdatering (obs: inte rolig).

Nu är han på benen igen, vår lilla galning. Nu vill han inte bara sova och mysa och vara varm.

"Mamma, när jag inte fanns, då var jag en Ninja. Men sen när jag kom in i din mage, då tog jag av mej Ninjadräkten för då ville jag äta på dina tuttar."

Joråsåatte....

 
Slimebana i hallen hela helgen och stackars hunden vågade till slut inte ligga kvar i sin korg eftersom det hoppades hejvilt. Det var på liv eller död, det där med att inte trilla i "slimet".
 
Mitt mantra: "De är kreativa! De är kreativa! De är kreativa!"
 
Och jag lyckades tänka bort röran och det faktum att hund- och katthår förmodligen fastnade på varenda kudde.
 
 
Två springturer hann jag med i helgen och känslan efter de kilometrarna är svårslagna. Så gott med trötta ben i soffan.
 

 

Idag är det alltså måndag och jag har nyss tittat på Familjen Annorlunda på teve och... Och... Om vi säger så här; det känns avlägset med samlag.
 
Dock måste jag erkänna att jag är djupt imponerad av dessa människors lugn, tålamod och det faktum att de faktiskt VILL ha så många barn. Att de på riktigt gillar att leka hamburgerkiosk, besöka bondgårdar, pyssla med saxar och pennor som används på icke pysselmaterial (tror jag iallfall men vad vet jag, de kanske tycker att det är snyggt med tuschritade trägolv...?), gå på picknick efter att ha fixat 50 mackor och värmt miljoner liter varm choklad.
 
Jag får, mot min vilja, erkänna att jag faktiskt får liiiite dåligt samvete eftersom jag inte alls är den där åh-vad-härligt-att-låta-barnen-hjälpa-till-mamman som jag ibland kanske skulle önska att jag vore. I lite större utsträckning åtminstone.
 
Oh, well. Det är spännande att följa dessa familjer men efter varje avsnitt upptäcker jag att min andning är väl ytlig.
 
Te och chokladboll i soffan nu. Och till mitt försvar efter detta onödiga intag, vill jag meddela att det vägdes upp tidigare ikväll med följande smart lagda maträtt, som passar utmärkt till barn utan smak för nyttigheter (som jag nog publicerat i ett tidigare inlägg):
 
Skär zuchini, färska champinjoner, purjolök och paprika i bitar. Släng allt i en stekpanna eller gryta. Stek.
 
 
Koka färsk broccoli i ett par, tre minuter, släng sedan i grytan. När allt har fått färg, häll i ett paket krossade tomater, några matskedar tomatpuré och ett par matskedar dijonsenap. Krydda med salt, peppar, basilika, timjan och oregano. Låt puttra. Häll i en skvätt grädde (valfritt).
 
 
När det har puttrat ihop sej till god smak, mixa grytan så att inga bitar syns. Tippa sedan i kokt fullkornsspagetti och rör om. Toppa med parmesanost. Supergott och ingen unge anar någonsomhelst nyttig grönsak.
 
 
And one of these days ska jag lära mej att knäppa mer frestande matbilder.
 
Japp, det var det.
 
Nu säng, bok och sömn. Tisdag imorrn med sjukt fullspäckat schema.
 
Och det är nu jag inser varför inläggen inte duggat tätt de sista veckorna. För hur intressant är det, liksom? Man ba, åh Kicki har uppdaterat, undrar vad hon skrivit, jag måste kolla och däääääär somnade jag.
 
Så gonatt, då :)
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Du får oppdatere om presis hva du vil Kicki! Trivelig å lese uansett :-) Begynte å lure veldig her i forrige uke, om det ikke skulle komme et innlegg snart, litt småirritert ble jeg faktisk... en bitteliten stund.. til jeg innså at jeg faktisk ALDRI lar høre fra meg, så da fikk jeg dårlig samvittighet isteden :-/
    Savner deg masse, og lengter til mai :-)

    SvaraRadera