Besökare

söndag 13 mars 2016

Vi har förlorat en timme!

The good news is;

Jag är inte förgiftad av tropisk varelse.

The bad news is;

Vi har blivit snuvade på en timme i paradiset. Dessutom måste vi uppleva två framställningar av klockan. Den som skedde här i natt samt den som sker under påskhelgen i Svedala. Det är ju omänskligt!

En timme mindre av detta var inget vi hade beställt!


Oh, well.

What else is new...?

Jo!

Bebisen har börjat smaka på lite annat än tuttmjölk.

"Ge hit nåt!" Har det verkat som att han säger varje gång vi sätter oss ned för att äta. Till slut tyckte vi så synd om honom att vi bara var tvungna att låta honom smaka nåt.

Pumpa minsann.


Mycket, mycket uppskattat.


 
Nu går det dock inte att ge honom en leksak vid matbordet och tro att han ska sitta där förnöjsam medan vi andra äter. Å, nä! Nu är det "AAAAAAAHHHHHHH!!!!" med hög stämma om man inte får smaka. Trots amning innan.

"Men, mamma! Han kan väl få smaka lite i alla fall!"


Näru, din galning! Sprite med smak av vanilj får egentligen ingen smaka. Det borde inte ens få finnas på marknaden. Inte heller de andra smakerna du tog; jordgubb, hallon, päron, apelsin, körsbär och vad mer det nu fanns för alternativa Spritesmaker. Jag menar, vad är det för ett jävla skämt?!? Jag må älska detta land men ibland går saker och ting för långt. Sprite borde vara Sprite. Punkt.

Detoxen vi behöver när vi kommer hem, alltså! Tur att det är påsk då och att det inte finns godis hos någon man besöker...

Vindspel, hörrni. Jag äääälskar vindspel! June har många och de låter helt fantastiskt! Man sitter där ute och äter eller ammar eller solar eller skriver och det ba, kling klong pong rassel rassel. Så fint och rofyllt.

The baby älskar dem också, vindspelen.


Men han är inte så mycket för det rofyllda med dem. Det är mer, ge hit dem så att jag får stoppa dem i munnen eller slita och dra! Man får hålla ´an på säkert avstånd. Inte helt enkelt.

The wiggle worm;


Idag låg han hur länge som helst och bara stirrade på dem. Log för sej själv och var så söt att jag, Lennon och Vince satt som tre fåntrattar och glodde på honom. Sen tittade vi på varandra och ba, ååååååhhhhhhh, han är så gullig!

Här ligger jag och tittar på vindspel. Och där sitter tre stycken och ååååhhhar och ler fånigt. I just don´t know what the fuss is all about.


Jomen, du förstår att vi tycker att du är så sjukt söt! Vi vill alla tre pussa ihjäl dej på stört. Jamen, titta på dej själv!


Åh, ett löv! Det måste jag stoppa i munnen. Särskilt när morsan sitter i lugn och ro och dricker te.


Och just det, ja! Jag har ju röstat idag. Men såklart INTE på den där jönsen Trump!


Floyd är en bebis med mycket på sin agenda.

Nähä...

Nu måste jag väl tvinga mej i säng då. Så att jag inte sover bort en massa paradistid imorrn. Ställa fram klockan, vilket trams!

Men tack för en fin (kort!) dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar