Besökare

lördag 15 mars 2014

Lugnare ett tag.

Så kom äntligen regnet. Välkommet och uppfriskande.


Vi ba, aaaaahhhhhhh! Och då slutade det. Två minuter senare blev det varmare än någonsin och några timmar efter det gick strömmen på hela ön. Då blev det både varmt och kolsvart.

Fyra stycken i en säng i en bungalow i 30-gradig värme är inget jag rekommenderar. Självklarheter som vatten och AC blir genast det enda man känner att man behöver. Jag funderade en stund på att ta mej ett nattdopp i poolen men bäst som jag låg där i mitt och grabbarnas svett, kom strömmen tillbaka. Med den också AC och vatten. Aaaaaahhhhhhh!

Idag är det molnigt. Igen, aaaaahhhhhh! Under joggingturen i morse kom det några regnstänk och alltså, jag var helt salig. Det är liksom inte som det är med regnet i Sverige, när det väl kommer där så tenderar det ju att stanna kvar forever. Dessutom blir det så satans kallt. Här kommer det som en befrielse en stund, men det blir varken kallt eller grått och fult. Timmen senare kan man kisa mot solen igen.

Eller så kan man kisa på badande killar medan man knaprar chips och popcorn.


Jag kommer för ett tag ta det lugnare här på bloggen, inte skriva så mycket. Jag måste fokusera på annat håll en stund. Kände att jag ville skriva det, några av er har undrat varför jag inte skrivit sedan i onsdags, om det här hänt något särskilt. Det har det alltså inte, jag ägnar mej åt ett annat skrivprojekt och dessutom en del distansjobb. Jag kommer såklart att titta in och meddela oss, var vi befinner oss och så, hur det ser ut och hur vi har det. Lite bilder och några meningar tar inte så lång tid, men långa och genomtänkta (det sista, om jag får säga det själv) inlägg dröjer jag med ett tag.

Så här ser det ut under närmaste framtiden;

Vi har fyra dagar kvar på detta ställe och sedan drar vi vidare till tre småöar för att om två och en halv vecka landa i Malaysia (var ÄR flygplanet?!?!). Där kommer vi att möta upp vänner vilket vi längtar massor efter!

Vi har det fortsatt fint. Mycket fint. Vi badar, solar (nej, det gör vi inte, finns det nåt tråkigare, men vi är i solen), leker, tränar, skriver, läser, pratar, äter och spelar fotboll.


Promenerar i solnedgången och så där. Inget märkvärdigare än så ;)


Så vet ni.

Önskar er alla en härlig söndag och vidare en bra start på en ny vecka!


1 kommentar:

  1. Hoppas ni alla mår bra och att ni har det fortsatt fantastiskt! :-D

    SvaraRadera