Besökare

onsdag 5 mars 2014

Charterblåsningen

För skojs skull kollade Johan upp vad en charterresa hit skulle kosta, om man valde hotellet vi bor på. Resultatet var chockerande!

Bokar man via Apollo eller ja, Fritidresor eller annat charterbolag och väljer destionation Koh Lanta och sedan detta hotell, så får man fint punga ut med 40 000 - 45 000 kronor. Detta för fyra personer i två veckor.

Gör man som vi, bokar flygstolar och letar hotell själva, hamnar man på hälften av ovanstående pris.

Flygstol - 5000 kronor/person (då har jag tagit i), alltså 20 000 kronor för fyra personer.

Detta hotell betalar vi, för fyra personer inklusive frukost, 300 kronor/natten för, alltså 4200 kronor för 14 dagar.

Så säg att vi skulle flyga hit och vara här i 14 dagar, då skulle alltså det totala priset hamna på 24 200 kronor. Hälften mot om vi bokade en charter! Det är ju orimligt!

Visst, visst. Man måste leta efter hotell själv och det kan vara en djungel, men det gör jag så gärna om jag slipper betala 20 000 kronor extra.

Som sagt, orimligt!

Nåväl, nu vet ni i alla fall. Om ni skulle vilja åka hit. Hur ni ska "tjäna" 20 000 kronor :)

Det är som tidigare skrivet, väldigt fint här omkring. Varje kväll, detta liksom;


Och äter billigt gör man ju också. Chicken satay för 20 små kronor, till exempel.


Eller chicken with garlic and pepper för 30 kronor.


Eller baked shrimp with ginger and glass noodles (baked?!?), också för 30 kronor.


Det är så sjukt lyxigt att äta ute två gånger om dagen i månader i sträck, detta utan att bli ruinerade. Vi äter för cirka 1400 per vecka, alltså ungefär vad jag storhandlar för hemma i Sverige.

Så tips från coachen; strunta i charterbolagen. Om du ska åka till Thailand i alla fall.

Och just det ja, vissa är så sjukt söta bredvid sin snygga pappa.


Men det var inget tips, det var mer ett konstaterande.

Nu måste jag fortsätta med att inte gå och köpa glass.

Bonustips;








2 kommentarer:

  1. Guuuud såååå gott det ser ut!!!
    Vill åka till Thailand bara för att äta!

    SvaraRadera
  2. Kan bara konstatera att jag måste boka snart. Åh bra boende tips räknar jag att få av dig:)

    SvaraRadera