Besökare

tisdag 11 mars 2014

Åter på Long Beach

I morse var det dags att packa ihop vårt lilla bohag igen. In med allt i åksjuke-taxin.


När vi kom fram till vårt nya hotell fick vi vänta några timmar innan vår bungalow stod till vårt förfogande. Inga problem att fördriva tiden dock.

Vi gick några få fina meter till stranden.


Så blått. Så underbart.


Hej igen, Long Beach!


Vi ägnade någon halvtimme åt mack-kastning,


för att sedan käka lunch på en av våra favvorestauranger sedan sist vi bodde här.

Efter lunchen firade vi vår flytt med te, kaffe och glass,


och då hade två timmar passerat.

Vi fick så nyckeln till bungalowen som ska vara vårt hem i nio dagar och gjorde oss hemmastadda.


Utsikten från vår veranda.


Fint välkomnande, som alltid här i Thailand.


Poolen funkade alldeles utmärkt också.


Ikväll käkade vi middag på stranden och promenerade sedan tillbaka hemåt. Med paus för nya hobbyn, då - mackkastning.


Vi som inte delar detta intresse, tog en suddig selfie istället.


Jag har precis fått fotmassage (aahhhhh) och nu sitter jag och Johan på vår uteplats och lyssnar på grannarna som skypar med Sverige. De gör som vi, skriiiiiker när det pratar via nätet. Alltså, varför gör man det?!?

Imorrn bitti  är det min tur att strandjogga i arla morgonstund, så snart tänker jag krypa ner hos mina grabbar.

Allt känns fint.

(Om dom bara kan hitta det där flygplanet nån gång!!!)

1 kommentar: