Besökare

torsdag 13 februari 2014

Röka

Min man har haft lite "ont i halsen" och glatt botat sej med vad han kallar för universalmedicin. Tydligen var han så sjuk att han inte hann hälla upp i ett glas.


Igår kväll ökade han dosen med öl och biljardspel i sällskap med grannen och morse skröt han om hur len hans röst åter lät, tack vare den magiska drycken.

Senare på dan påminde han vår äldsta son om sången han lärde honom förra sommaren varpå Lennon frågade;

"Men alltså, pappa, vad ÄR det för röka han letar efter egentligen?"

Svaret mina barns pappa gav tänker jag inte återge här.

Så nu går Lennon omkring och sjunger;

"Om du letar efter röka när du är i Göteborg..."

Jorå, nämen det känns fint. Särskilt som det bara är svenskar här omkring.

Kanske är det skägget som gör honom sån där. Som om han är på back pack-resa själv med långt hår och lika långt skägg och inga mål i livet.

Fast who am I kidding, liksom...? I like it!

Dock inte sången som även jag går runt och sjunger med förställd whiskeyröst.

Annars blir man hängd lite då och då. Både på papper och i sanden. Idag blev jag hängd på ordet; Krabi Apartment Hotel. Oerhört viktigt också att det uttalas på bred amerikanska.

"Mamma, det heter Krabi med ett sånt där annat R!"


Snart stundar helgen och imorrn är det en sån där hittepådag. Tänkte ge min man och mina barn lika många pussar som vanligt och kanske fira med en kall cola med is i på stranden.

Idag firade jag torsdag med fin utsikt.


Och nu ska jag gå och lägga mej. Trött, varm och myggbiten.

Förkärlek till er så här dagen innan alla hjärtans dag <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar