Besökare

torsdag 20 februari 2014

Kort rapport

Så.

Nu är polisanmälan gjord och Johans magsjuka verkar vara över. Två dagar av mindre rolig karaktär med andra ord.

Det här blir ett snabbt inlägg eftersom strömmen slås av om några minuter. Hela Koh Lanta kommer att vara utan ström fram till kvällen. Ingen internetuppkoppling med andra ord.

Angående önskeinlägg har jag fått några förslag (tack!) och tänker att jag skriver om det här framöver.

Men för nu, en kort rapport från Saladan, där vårt hotellet ligger och Klong Dao, som stranden heter.

Pool på taket med bergen som utsikt. Funkar.


Bred strand vid lågvatten med miljoner krabbor.


Vi har precis ätit av den goda frukosten som serveras här på hotellet och nu tar vi det lugnt i ACn innan den stängs av.

Bloggande (jag), mobilsurfande (Johan), skrivande och räknande (Lennon), bildtittande (Vince).


Som sagt, Johans magsjuka är över och jag hoppas på att min förstoppning släpper (helt okej att hissa intresseflaggan). Vi ska dock inte klaga på våra magåkommor, vi har nämligen kommit lindrigt undan med tanke på mathanteringen i detta varma land. Jag skulle aldrig i mitt liv vilja besöka restaurangköken här, jag får nästan magsjuka bara av att tänka på hur det skulle vara.

Värmen och flugorna och smutsen. And the smell!!!


Rött kött äter vi inte alls. Vi håller oss till kyckling (jag äter räkor ibland), men mest försöker vi hitta vegetariska alternativ.

Nåväl, mer om maten längre fram.

Nu trycker jag iväg detta inlägg, fem minuter kvar innan allt blir stilla här på ön. Avslutar med en av mina favoritbilder.

Bröder bygger lego <3

1 kommentar:

  1. I Bolivia hänger köttet på marknaderna i luften och väntar på att säljas. Med tillhörande surrande flugor och värme. Jag var faschinerad i börja, men vande mig och blev bara dålig i magen en gång på nio månader: när jag drack kranvatten från hotellet där jag bodde och jobbade ett tag. Hade druckit kranvatten fårn många ställen, flodvatten också, men just det där vattnet var inte bra.

    SvaraRadera