Besökare

söndag 12 maj 2013

Överraskningen.

Du ska vara färdigpackad och klar klockan halv två, hade maken sagt. Och det var jag. Om man med färdigpackad och klar menar, inte färdigpackad och definitivt inte klar.

Men så stod grannarna utanför med bilen igång och väntade. Då låtsades jag som att jag hade koll, rafsade ihop kläder och smink, valde fel jacka, valde rätt jacka, glömde mobilen samt insåg att jag packat i en trasig väska.

Men i baksätet på bilen verkade Sandra lugn och tillfreds, så det smittade av sej på mej. Om man med lugn och tillfreds menar nervös och lite irriterad över att inte ha koll.

Men glada var vi. Titta!


Vi blev dumpade på en uteservering. Den var solig och vi var fortfarande lite nervösa. Vi bad en äldre herre att ta en bild på oss när vi såg fundersamma och allvarsamma ut.

Det gick sådär.


En öl senare blev vi upphämtade och skjutsade till en mysig park. Där möttes vi att detta romantiska.


Bubbelvin, ost, kex, jordgubbar, chips och plock. Underbart! Solen tittade dessutom fram och där satt vi på filten och kände oss bortskämda.

Sen blev det boccia. Jag och Robin mot Sandra och Johan.


Jag och Robin vann. Om man med jag och Robin menar Sandra och Johan.

Sen kastade någon in en boll i den tätaste busken ever. Och med någon menar jag varken mej, Sandra eller Johan.


Vidare till nästa anhalt.

Och det var ett hotell. Ett hotell! Kan ni fatta så lyxigt?!?!


Där bubblade vi på hotellets spa, drack lite mer vin, sminkade oss och blev sedan eskorterade till restaurang. Då blev vi ännu gladare!


Och till sist fick jag den! Min apple martini.


Vi blev serverade mycket god mat. Tyvärr dröjde drycken. Jag ville klaga men mitt sällskap väste åt mej att vara tyst och nöjd. Det ignorerade jag förstås och det hela slutade med att vi fick 30 procent rabatt på maten. Då var det minsann ingen i sällskapet som väste. Annat än tack, Kicki och du är bäst Kicki. Fast det vet jag ju redan. Men det var ändå kul att höra.

And then blev det rockklubb. Nyöppnad sådan på restaurangens övervåning. I loved it! Loved it! Maken också.


Efter en fantastisk dag och kväll, då jag haft så här kul,


landade vi på hotellet och därmed är resten censurerat.

Söndagen har bestått av hotellfrukost, hemfärd, rabattrensning och pussande på söner.

Jag är rik, kär och lycklig.

Och tacksam <3

5 kommentarer:

  1. Underbart!!! Vilken överraskning! Men vilken restaurang undrar jag ju nu??? Inte för att jag är ute ofta men orden "nyöppnad rockklubb" kan kanske få iväg mig och karln på utekväll tillsammans! :-)

    SvaraRadera
  2. Ååå va härligt!!! Vill också!! Men då blir det nog jag som får överraska i detta hus...:-)
    Kram på dig fina Kicki!

    SvaraRadera
  3. Å vad roligt! Vilken härlig dag! Vilket härligt inlägg!

    SvaraRadera
  4. Men va f^n, karl var ju inloggad! Det var jag som skrev det! Han kan förresten inte så mycket svenska.

    SvaraRadera
  5. Vilka påhittiga karlar du & din vän har. :)

    Kram

    SvaraRadera