Besökare

söndag 17 mars 2013

Ännu en helg.

Te i soffan och tillbakablick på helgen.

Som inleddes med två fina vänner, hämtmat, vin, prat, skratt och sleep over.

 
När kvällen blev natt och vi var tvugna att sluta babbla för att krypa i säng, behövde vi inte bli irriterade för att vi inte avhandlat allt färdigt, för på morgonen satt vi i flera timmar och åt frukost tillsammans.
 
Två instagrammande tjejer som sällskap :)
 
 
Vid lunchtid åkte de hem till sina familjer och för oss blev det skridskor på ospolad is. Med betoning på ospolad.
 
 
Hjälmen måste ha varit tung för vår lilla unge. Men såklart måste man ha galler som brorsan.
 
 
Och så allt snor. Under hjälmen, liksom!
 
 
Sen gick vi hem och tränade. Alla fyra, faktiskt. Vi hade alla olika sidoplankastil. Min var fulast. Särskilt som jag (igen?!?) tränade i långkalsonger.
 
 
Senare lördagsdans till Magnus Uggla (herregud!) i långkalsonger (HERREGUD!!!).
 
 
Idag började vi dagen med träning. Johan innebandy, jag springtur och grabbarna skrillor igen. Johan förlorade, jag fick skavsår och ungarna blev arga för att det var så svårt att hålla balansen.
 
Sen lunch i solen.
 
 
Underbart! Solen värmde så skönt, så skönt. Jag hade också gärna somnat i någons knä.
 
 
Jag hade kunnat sitta kvar i timmar. Men ofattbart nog hade vi lovat barnen att åka till badhuset på eftermiddagen. Hur vi då tänkte?!?! Rookie mistake. Aldrig lova barn något när förrän minuten innan.
 
Som tur var tänkte nästan inga andra lika dumt som vi, att det var en bra idé att spendera tid inomhus en fin dag som denna, så badhuset var lugnt och skönt. Barnen hade superkul och det kändes (nästan) värt besöket.
 
Jag kan återigen lägga en härlig och skön helg bakom mej.
 
Barn som leker finfint med varandra (för det mesta utan "mamma-han-tog-min-gubbe-tjat).
 
 
Gott dricka, färska blommor (asdyrt stressköp i Stockholm innan tåget) och fina vänner.
 
 
Ny vecka coming up. Kvällsjobb, BVC-besök, utvecklingsamtal på förskolan och badrumsfix. Veckan kommer att flyga fram men ändå känner jag att jag gärna haft några fler timmar kvar av denna helg.
 
Men det här ska nog bli bra, det här...
 
 

1 kommentar:

  1. Tack för en härlig kväll & morgon! En tradition?!
    Och så skönt att få instagramma i lugn & ro😂😂😂😂
    Puss 💋

    SvaraRadera