Besökare

torsdag 23 augusti 2012

Trött torsdag.

Ibland när jag har sprungit i arla morgonstund, sätter jag mej direkt i bilen och åker till jobbet. Sen duschar jag och gör mej i ordning där. Mindre stress så.

Fast jag funderar på att sluta med det. Det var inte så kul att tanka bilen idag, klädd i träningskläder och ballerinaskor. Särskilt inte som jag tankade samtidigt som tre män i kostym.

Men de kanske gillade vad de såg. Vad vet jag.

Eller jo, det vet jag. För MY GOD!


Men skorna är ju snygga iallafall.

Torsdag och vi är trötta.


Man orkar inte så mycket mer än soffhäng med djur efter en dag på förskolan.


Med hund eller katt spelar ingen roll.


Och när jag nu är lika trött som mina grabbar, är det väl självaste, ni vet vem, att jag inte går och lägger mej. För guds skull!

Och imorrn springer jag gärna min runda utan regnkläder. Tack!

Där det svarta är, där bor vi.


Jo! En sak till bara.

Ni vet, våra sockerfria vardagar. Dom funkar fortfarande halvdant för mej. Men jag är åtminstone ärlig about it. Skickar en bild till maken och allt. Erkänner utan att skämmas. Stort av mej.

Jamen, barnen ville verkligen ha! Verkligen, alltså.


Fast, jösses! Marsch i säng!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar