Besökare

måndag 6 augusti 2012

Min sommar.

Denna sommar är en fin sommar, tycker jag. Jag vet att nästan ingen håller med mej.

Men min sommar är fin. Och lugn. Och solig.


Jag har varit på en härlig väns möhippa. Eller en fjärdedel av den. Champagnefrukosten.

Hanna, the bride to be. Så fin, så fin.


Jag var snygg. Nästan så att jag tänker att jag nog skulle passa bättre som man.


Vince hakade. Ville frukosta med snygga tjejer (med mustach), såklart.


Snart stundar bröllopet. Åh, vad det ska bli kul!

Min sommar är fin, som jag skrev. Särskilt när en av mina bästa vänner kommer till mej. Min Malin och hennes lilla familj.

Malin och Maj. Jag och fett hår.


Hon är söt, den där Maj. Det tycker vi alla.


Nåja, vissa kanske tyckte att hon var lite väl klåfingrig at times.


Kär i Geisha, som de flesta ungar blir.


Sen åkte de hem, våra fina vänner. Sånt är tråkigt. När folk bara åker. Hejdå och det blir ledsamt. Det är ju så mysigt med vänner, öl och altanhäng.


Men igen, en fin sommar.

Vi målar.


Jamen, jag har ju målarkläderna mej!


Å vissa andra verkar ju också ta pauser.


Vi kastar boll på burkar. En jätterolig lek för ungar,


och hundar, tydligen.


Neeeeeeeej, Geishaaaaaa! Looooossssssss! Geishaaaaaaa!!!!

Inte så trevlig samtalston kanske men still, en fin sommar.

Sittning på varm och solig altan.


Då är det tråkigt att vissa ska förstöra stämningen och arbeta. Ge andra dåligt samvete å så. Men please, torka fönsterbläcket. Orka!


Under fina somrar håller barnen sams.


Aldrig behöver jag lösa konflikter mellan mina tu. De pussas, kramas och leker som änglar. Jämt. Som barn gör under fina somrar.

(mäh, jag kan väl få överdriva liiiite åtminstone!)

Jag springer många mil i veckan.

(okej, jag kan väl få överdriva mycket)

Till och med i regnet.


Jag har en fin sommar. Om ni missade att jag skrev det.

Det är därför jag känner mej ledsen för att den snart är slut. För att jag inte längre slipper tänka på dagislämningar och matlådor. För att lata dagar byts mot bråda dagar.

Fast det är väl vad jag gör det till, antar jag.

Men lite ledsen känner jag mej. Sommaren är ju så fin.

Min sommar är fin.

Hur är er?

4 kommentarer:

  1. Min sommar är fin med. Har har ej hunnit gjort så mycket. Men ska göra en skojig sak i helgen. :) Klassåterträff för högstadiet, 17 års jubileum. ;)
    E.v se Nationalteatern. Sen är ett Sthlms besök inräknat med. :)Som tur så hamnade jag på ett kalasbra ställe som jag har jobbat på i sex veckor. Är inne på sista veckan nu. :( Trist & få lämna stället.
    Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Massor med kärlek bubblar i mig när jag ser bilderna!!! Pusspusspuss

    SvaraRadera
  3. Åhh du är sååå bäst!!!!!
    Kram på dej snygging

    SvaraRadera
  4. Underbart skrivet..gillar din humor!:).

    SvaraRadera