Besökare

söndag 19 februari 2012

Norge.

Jag skulle kunna flytta till Norge. Iallafall om det innebar häng med våra vänner där. De har verkligen förgyllt vår helg, var och en av dem <3

Bilder till beskådan.

Korvgrillning med mästergrillaren Henning.


Och alla "kunde" såklart själva.


"Supermysigt" med gnälliga ungar som hellre släckte elden än åt korven. Mestadels sura miner pga av för långt pulsande i snö, på tok för varm choklad, för kalla händer och för sotiga korvar. Efter en inte allt för lång stund - lätt irriterade mammor och pappor.


Så mammorna gick hem med de minsta. Och efter att ha burit en 14 kilos sovande unge 1 km i usel terräng (jag är inte full på kortet!) (än...),


är man absolut värd en massa bubbel!



Där satt vi, jag och Laila, och drack bubbel mitt på blanka dan. Guuud, så mysigt det var. Och fnittrigt. Och trevligt. Och aningen ansvarslöst, enligt våra "bättre hälfter". Varför de tyckte så, vågar jag inte avslöja i denna blogg. Jag vet ju inte vilka som läser den...

Nåväl.

Fredags- och lördagsmys.




Bebismys med go Hedvig.




Kompismys med fin Alma.



Kattmys.


Sovmys (efter helvetesbärandet).



Pulkaåkning i regnet.



Uppdragning pga av föregående.


And on top of all that - Strawberry daiquiri!


Made by Sara till vänster, till glädje för Laila till höger och mej i mitten :)


Vi ville inte åka därifrån. På riktigt. Och det ville inte vår bil heller. Utan fylhjulsdrift uppför isiga Mount Everestliknande backar, är det lätt att glida nerför. Då uppskattar man folk med stora jeepar som kan dra.

Sommar snart då! För i helvete!!!


Somnar nu  med ett leende på mina läppar och känner mej oändligt tacksam för så fina vänner. Var och en av dem <3

Trött men lycklig.








3 kommentarer:

  1. Härligt ni haft det och härligt att se dig i dag!:) Puss!

    SvaraRadera
  2. Helt herlig å se dere igjen!!!!
    Vi gleder oss til litt tid med dere igjen i juni. Barna er jo så søte sammen også. Ha en fortsatt fin uke, her går det i bursdagsforberedelser. Signe fyller 2 i morgen, så er det Alma på mandag....
    Kjempeklem til dere alle :O)

    SvaraRadera
  3. Tusen takk for en underbar helg!!!
    Dere lyser opp hverdagen :-)

    SvaraRadera