Besökare

fredag 24 februari 2012

Jag är sjukt dålig.

Jag ignorerar. Ignorerar rumlandet i magen och illamåendet. Det blir inget med det.

(Det är då väl själva faen, vad illa jag mår!!!)

Tre av fyra i familjen Agnemyr har haft den. Magäckelsjukan. Jag har klarat mej. Om jag nu lyckas fortsätta med ignorerandet.

Man gifter sej. Lovar att älska varandra i nöd och lust. Tyvärr måste jag nu erkänna en sak. Jag är usel när det kommer till nöden.

Verkligen. Jag är det. Vill inte leva i nöd. Helst bara dra när maken är sjuk. Och be honom dra när jag är det. Allt blir så bedrövligt när någon är sjuk. Särskilt när det är kräk med i bilden.

Denna vecka har kräket gjort att vi ligger efter med allt. Och med allt menar jag städning, tvätt, storhandling, hundpromenader, träning, trevlig ton gentemot varandra samt sex.

Och jag tänker att det sistnämnda är det viktigaste. Särskilt i nöden. För att ta udden av bedrövligheten, menar jag. Men kräk och kyssar passar liksom inte ihop.

Det är svårt det här med äktenskap. Inte att älska Johan, för det är omöjligt att inte göra! Men att vara en god hustru. Jag är nog den sämsta på mycket, mycket länge. Och med de orden fiskar jag INTE efter något jooo, du är den bästa ever! Jag tar helt enkelt på mej det, att jag är dålig.

Och det är ju dåligt.

Jesus, vilken vecka! Så många spyor, så många nya tankar, så mycket inspiration och så oändligt mycket trötthet.

Och så det här med Kronprinsessans prinsessa. Gudars!

Visst, visst. Fantastiskt med en ny liten männsika. Absolut! Men går det inte till överdrift? Är det inte väl hysteriskt? Jamen, please! "Viktorias styrka." Ja, tänk va. Att hon orkade föda! En prinsessa å allt. Sen håller hela Sveriges befolkning andan. VAD ska hon heta?!?! Så får hon ett namn och alla ba, åååhhhh så orginellt! Tillkännagivandet av namnet "följer gammalt hovprotokoll". Jösses!

Alltså, HUR orkar folk?!!

Men den viktigaste frågan för mej kanske - hur orkar JAG? Skriva om det, liksom.

Nä, jag mår för illa. Det är därför jag är så här ohövlig mot vår Kronprinsessas kronprinsessefödsel.

Tittar på mina fina ringar och tänker att jag är lyckligt lottad med så dyra diaman...jag menar med en sådan fantastisk man <3


Längesen jag behövde en helg så mycket som denna. Måste hinna ikapp med allt. Sexet och det där ni vet ;)


1 kommentar:

  1. Fyyyy fasen för spyor...:( äckliga sjukdom:(
    Håller mina tummar att du slipper skiten...
    Ja detta med prinsess snacket står mej upp i halsen o jag vill bara spy på alla som skriver om det på fejjan, media o bloggar:( blir sååå anti o de skrev jag på min blogg imorse... Fick inte så många reaktioner som jag hade trott... Förmodligen höll dom inte med mej men vågade inte erkänna;)
    Kram på dej o krya på dej <3

    SvaraRadera