Besökare

torsdag 7 november 2013

Torsdag

De lär sej engelska, våra pojkar.

Vince: Man får inte säga "shut up" för det betyder "håll käften". Men man får säga "fun" fast det låter som "fan" på svenska.

Och ja, han har ju rätt. Sen kan man kanske undra varför han lärt sej just "shut up". Eller det behöver man inte undra över eftersom pappan slänger sej med detta uttryck till skällande hundar.

Som svampar är de. Ingen överdrift whatsoever.


Idag hade vi en härlig eftermiddag på stranden.

Amerikansk fotboll.


Vi planerar nämligen deras framtid. Smyger in sådant som vi tycker skulle passa oss. Så att vi alltid har en orsak att komma hit, menar jag.


Vågar man sej ut i vågorna tro (mycket finurligt skrivet av mej!)?


Jorå, men visst!


Men dom är höga och lite otäcka ibland.


De har allt talang, våra grabbar. Jorå, ska ni se. Det blir nog nåt amerikanskt sportigt av dem.


Fast vissa är mer, let´s chill.


Som jag. Med min dricka på lagom avstånd.


Min utsikt i eftermiddag. Jag tänkte, stoppa tiden. Nu!


Men tiden gick och vi åkte hemåt. Till lasagne och tvagning av två små pojkar.

Sen satte vi oss ute på baksidan en stund, maken och jag.

Jag: Pratar vi för lite?

Johan: Ehhh, hur då menar du?

Jag: Ja, pratar vi för lite om dej och mej, liksom?

Johan: Har vi för lite saker att tjafsa om, tycker du eller?

Jag. Nämen, alltså, jag...jamen, liksom...

Ja, jag ville älta. Nåt. Det var ett tag sen nu. Men det är väl ändå inte för mycket begärt!!!

Fin fredag på er!

4 kommentarer:

  1. Förstår att du vill stoppa tiden! Ni ser verkligen ut att ha de helt underbart!!!❤
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder!! Njuut å stoppa tiden en stund =)
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Hahaha, "Pratar vi för lite?" Som å høre Henning!
    Og jeg er Johan. Klockrent!
    Nyyyyt nå som dere har det så herlig! Skulle ønske jeg var der. Unner dere alle de deilige dagene.
    Stor klem :-)

    SvaraRadera
  4. Bruna och fina! Åh vad jag saknar er! Men du vet att jag är glad för din skull också:) Puss!

    SvaraRadera