Besökare

söndag 24 november 2013

Till veckan firar vi.

På söndagar brukar June alltid äta frukost hemma hos sina föräldrar. När vi bor här, gör även vi det. Vi är så sjukt bortskämda att jag nästan skäms.

Jag ääääälskar frukostarna hos Elaine och Walter.


Lennon väljer det gottigaste. Meloner och Blueberry Corn Bread. Tar om flera gånger.


Idag, efter onödigt många bagels, corn bread och en massa annat, hängde vi vid poolen ett par timmar. Vi badade och matade fiskarna medan June satt i skuggan och läste nya Bridget Jones-boken.

SPOILER ALERT - (Mark Darcy är död.)

Ofta har vi sällskap av dessa.


Idioterna dricker alltså klorvattnet. Sen bajsar de runt poolen och blir bortschasade av de boende. Numera också av våra ungar som fäktar iväg dem.

June och jag åkte sedan till Super Target för att inhandla det som behövs inför Hanukkah och Thanksgiving.

Hanukkah (den judiska "julen") börjar på onsdag kväll och firas åtta kvällar i rad. Första kvällen äter vi (återkommer med bilder på maten) tillsammans med Junes föräldrar och har lite presentutdelning. De resterande sju kvällarna får barnen varsin liten present. Så har June alltid firat med sina barn och vill nu göra det med våra.

Jamen, jag säger ju det! Vi är så bortskämda att jag skäms.

June har pyntat flygeln med Hanukkah-pynt och inslagna paket.


Barnen är väldigt spända inför denna okända högtid. Och jag går runt och sjunger; "Monica, Monica, have a happy Hanukkah!" (ni som sett Vänner fattar irritationskvoten på det).


På torsdag är det också Thankgiving och det är då vi kommer att äta orimliga mängder mat. Såklart kommer bilder på allt gott senare under veckan. Kalkonen är beställd och det mesta i matväg är inhandlat. Nu gäller det bara att planera lagningen och bakningen så att allt hinner bli klart i tid.

Igår och idag har vi skypat med mor- och farföräldrar samt med faster Sofia. Vince har också under denna vecka fått läsa bloggen från sin förskola i Sverige.

Titta på sötnöten. Så glad över att se sina vänner på bild och i små filmsnuttar.


I eftermiddag hängde June med barnen medan jag och Johan tog en promenad med Polly. Första halvan i solsken, andra i regn och blåst.

Mycket spännande (läs: gräsligt) att titta på längs vägen.


Eftersom det snart är jul, står dessa parkerade på var och varannan uppfart.


Julbelysningen snålar man nämligen inte på around here, så hjälp behövs. Palmerna blir, om möjligt, ännu coolare med miljoner små lampor all over. För mycket av allt förstås, men jag kan inte låta bli att älska det!

Apropå coolt. Min make har äntligen lyckats fånga sina små älsklingar på bild.

Here comes the Hummingbird.


Kommer för att dricka sockerlag. Lockas av den röda färgen. Vingslag per sekund: 80


And that´s all I have to say about that.

Johan däremot, har nog en hel del att tillägga. Men han får helt enkelt starta en egen blogg om han vill sprida ordet om kolibrier. Jag orkar då inte mer.

Men nu har ni sett dem. Om än suddigt.

Under kommande vecka händer det massor. Som sagt, firande i dagarna åtta. We are so excited!

Och på söndag får vi besök. Ett kärt sådant! Planerar massor inför deras ankomst.

Grillkväll. Bubbelvinkvällar vid poolen. Strandhäng. Girl´s night out. Boy´s night out. Sol. Bad. Glassfrossa. Massor av prat. Massor av gitarrspelande och sång.

Vi längtar efter er M, M och M!

Tacksam <3

Den bekymrade rynkan i pannan beror på spindeln som spunnit ett nät från ett löv till ett annat i Junes stora träd. När ska den anfalla. Det är det man undrar, liksom?


Vince avrundar dagen: "Tack för en bauta bauta bauta bauta fin dag! Och tack för att jag fick mat ikväll. Jag tyckte att den var äcklig."

Lennon avrundar dagen: "Tack för att vi har så fina kusiner och kompisar. Och tack för att jag fick röra på mej efter frukosten. Jag hade så ont i magen."

Trevlig vecka, hörrni!




2 kommentarer:

  1. Vi med! Längtar alltså. Vansinnigt mycket. PUSS!!

    SvaraRadera
  2. Alltså Vince !!!!!! Härlig och ostyrbra. Jà
    Å den stora han liksom tänker efter före, kommer med all sannolighet från pappan.
    Morfar

    SvaraRadera