Besökare

måndag 5 augusti 2013

Kärlek och sorg.

Jag har börjat jobba igen. Johan har ju redan jobbat några veckor. Lennon har börjat fritids och Vince är tillbaka på förskolan.

Denna soliga och varma sommar har för oss varit fylld av kärlek och stor sorg. Tre bröllop och en begravning.

Cassandra och Carl-Johan


En härlig sommardag firade vi deras kärlek i Dalarna, vid vattnet, i ett fint dekorerat partytält. Alla barn var med och busade. En underbar kväll med massor av skratt och sjukt god mat. Cassandra är ett geni i matsammanhang. Dessutom är hon amerikanska. Hade gärna gift mej med henne om vi inte varit så upptagna med varsin man.

Saara och Anders

 
Till Helsingfors flög vi. Från 32-gradig värme till 12-gradig blåst. Precis så som jag fördomsfullt alltid tänkt om vädret i Finland. Sen körde vi 33 mil uppåt genom Finland och hamnade till sist i Leppävirta. Där firade vi kärleken mellan två människor, som efter mycket resande på varsitt håll, till sist funnit varandra. Såklart var resor det genomgående temat. Passade oss alldeles utmärkt.

Programmet.


På borden.


I taket.


Bästa resesällskapet ever, hade vi! Gud, så många roliga stunder och så många härliga skratt. 

Finaste tjejerna, Karin och Laila.


Min man rökte sej igenom helgen och det är det sexigaste jag vet.



Henning var hungrig på Hard Rock Café.


Johan och Ronny gillade mörk öl.


På väggen på Hard Rock hade jag en hälsning.


Och jag höll mitt köpstopp trots uuuuuuunderbar ring som jag fick ett löjligt stort begär efter.


Min älskade bror Jonas och hans Mia


Vilken dag! Vilken kväll! Vilken helg! Vilket par! Vilka vänner! Och vilka tal!

I kyrkan under vigseln och Violas dop.


Mina barn med älskad kusin som tog väl hand om dem längst fram i kyrkan. Och nä, jag fick inte den lilla att ha svarta skor på sej. Och ja, jag mutade röven av mej.


Dukningen.


Min plats.


En löjligt vacker brud i männens "trygga" förvar.


Århundradets party, for sure! God mat, roliga tal, trevligt australiensiskt sällskap vid vårt bord och galen dans fram till arla morgon. Livebandet var det bästa ever! Inte bara kunde de Bon Jovi-låtarna jag önskade överdrivet många gånger, de kunde alla låtar av alla artister och grupper genom alla tider!. De började spela vid 23-tiden och avslutade strax efter 6 på morgonen. OH, MY GOD! Jag ler ännu.

Min bröllopsklänning. Det bästa jag någonsin har köpt! Förutom mitt röda läppstift.

 
Så...
 
Med all den kärlek jag mött under denna sommar, sörjer jag nu min älskade Geisha. Livet känns väldigt mycket fattigare utan henne. Även om jag alltid vetat hur viktig hon varit för mej, så förstår jag nu innebörden av hennes kärlek och sällskap. Jag är så oändligt ledsen för att hon inte längre finns hos mej. Så ledsen att jag ibland har ont i kroppen.

Tre bröllop och en begravning.


Det känns som att jag vänder blad nu. Stänger en dörr och öppnar en annan.

Med blandade känslor.

Snart reser vi. Lämnar vårt hem, våra vänner, familjer, våra arbeten och vårt liv här. För ett tag. Mitt i allt så lindrar det sorgen och det känns skönt. Skönt och lugnt i magen. Såklart känns det inte skönt att lämna de vi älskar så mycket, som betyder allt för oss. Men det nya känns trösterikt. Vi behöver det nu.


Och så känns det skönt att kunna skriva igen.

Därför hörs vi snart.




2 kommentarer:

  1. Och här sitter jag och storgråter... Underbara ord, bilder, bröllop och eran älskade hund! <3
    Kraaaaam K

    SvaraRadera
  2. Tårarna trillar här, stoor styrkekraaam till er <3
    Härliga bilder från bröllopen å skönt att ha resan att se fram emot!
    Kraamis

    SvaraRadera