Besökare

måndag 21 januari 2013

Verkligen inget särskilt.

Det är inte det att jag inte hinner eller vill uppdatera. It´s just, allt bara rullar på och sen kommer jag på varje kväll klockan 23.00 att oj, vad kul det hade varit att blogga. Men då måste tant sova och nästa dag händer samma sak. Det är synd. För nu har jag glömt bort alla roliga och fyndiga inlägg som legat på lager i hjärnan.

Fast det sista, det där med roliga och fyndiga inlägg, är en lögn. Nog för att jag haft tankar om inlägg jag velat skriva men att det skulle vara något som helst annat än bara information om våra vardag, är att överdriva.

Ett inlägg hade kunnat vara:

Idag vaknade jag klockan 05.30. Jag duschade, gjorde mej iordning och väckte sedan pojkarna. De var trötta och en av dem väldigt arg. Sen klädde jag på dem, släppte ut hunden, packade pojkarnas saker och sedan åkte vi till förskolan. Ett barn var fortfarande argt.

Hela dagen jobbade jag och sms:ade några pussar till min man. Sen kom jag hem och då hade Johan redan hämtat pojkarna. Vi lagade mat, plockade, tvättade, fixade med tusen saker som jag inte minns vad det var och sen läste vi för de små. En var arg för han ville inte sova.

Vi avslutade dagen i soffan med en kopp te framför en film. Innan jag somnade tänkte jag att jag är väldigt lyckligt lottad som lever det liv jag lever, men jösses vad tiden går fort.

Men på riktigt, hur kul är det att läsa om? Det var till och med så tråkigt att skriva om det att jag nästan somnade.

Men nu har jag saknat att skriva på min blogg och kom på det innan midnatt för en gångs skull, så här får ni kvällens sömnpiller - Agnemyrs vardag.

Vår 3-åring har haft sitt kalas och detta var han nöjd med. 


 
Finaste brorsdottern Olivia kom för att fira honom och de "lekte" fantastiskt bra ihop, kusinerna...
 
 
Jag gjorde den godaste chokladtårtan ever, men inte så många verkade dela min uppfattning om det goda med den så jag fick ta med halva till jobbet. Där var kollegorna artiga och åt med god aptit.
 


Jag och min fina vän tillika granne, Sandra, fixade en fyra veckors långdragen överraskning till våra män som startade på julafton. Så här glada var vi i lördags kväll när alla lögner äntligen var över.
 


Och så här glad var jag när jag blev serverad den godaste apple martinin sen USA!
 
 
Överraskningen var uppskattad och jag tror att båda våra män var aningen lättade över att vissa saker de gissat inte hände i verkligheten.
 
 
Trots vardag med planering och tråk så är vår lilla familj inne i en härlig period som jag hoppas kommer att vara konstant. Grabbarna leker superbra tillsammans och syskonbråken är hanterliga. Jag och Johan har lyckats få till både bio och middag på tu man hand och det gör sannerligen underverk för hela familjen.
 
Hålla handen i mörkret är mysigt.
 
 
Jag och två vänner/kollegor har kört igång med tabataträning varannan dag och det är både roligt, illamåendeframkallande och härligt. Löpningen är knagglig men jag kommer ut lite då och då iallafall. Och med löpning menar jag förstås lunkning.
 
Vi fortsätter att planera vår vistelse i USA och dessutom bokade jag igår biljetter för att möta June i Paris där hon firar sin 50-årsdag i juni.
 
Jag känner mej lycklig och tillfreds. Kanske aningen otränad och lite trött, but other than that, HAPPY :)
 
Och det här mörkret och den här kylan, motar jag bort med ljus...
 

 
...och åter ljus.
 
 
Och för er som inte redan har somnat av tristess, säger jag gokväll och en fin vecka på er!
 
Nu kan ni hissa intresseflaggan ;)
 
 
 

 



3 kommentarer:

  1. Intresseflaggan är faktiskt hissad! Mysig läsning, känns gott när min älskade svägerska är tillfreds! Största Kramen kommer här! S

    SvaraRadera
  2. Äntligen ett nytt blogginlägg!
    Hur länge planerar ni att stanna i USA denna gång?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vi planerar för ett år.

    Jag är lite nyfiken - vilken Malin?

    Kicki

    SvaraRadera