Besökare

torsdag 21 april 2016

Första kompisen

Nån har haft en kompis på besök.


Nån gjorde inte succé som vän. Nån ville helst sno sin kompis leksaker OCH peta densamme i ögonen.


Till slut fick nån sin kompis att gråta. Och även sej själv in the end.

Nån;


Det är bara brorsorna som tycker att han är ett charmtroll nowadays.


Eller ja, i viss utstyrsel kan väl jag också tillstå att det charmas en del.

Happy hippie;


Jag blir alldeles svettig av all kärlek på alla sätt <3


Det var fullmåne i natt. Jag sover alltid dåligt då. Det gör mitt lilla barn också. Så jag var sjukt trött i morse och hade dessutom ont i nacken. Därför var barnets tupplur efterlängtad. Han gosade ner sej i vagnen och somnade på tre sekunder och då var det aaaahhhhhh för mej.


Frukost. Ute! OCH det var dessutom varmt och skönt. Jag ville gråta av tacksamhet.

Sen vaknade den lilla människan. Då kunde han vara kvar ute eftersom det var ännu varmare då. Och jag kunde samtidigt diska och plocka. Och se den där lilla ryggen och höra det där gulliga pratandet för sej själv.


Happys och mina dagar är så fina och sköna. Vi yogar, pratar, spelar lite fotboll,


ler in i kameran under blåblåblåblå himmel,


och vill aldrig att våra dagar tillsammans skall vara till ända.

När det är matdags sätter jag mej skönt i soffan och ser fram emot det mysigaste jag vet -att amma. Tills jag minns att amning numera equals spända tuttar, ointresserad unge and milk everywhere. Så till slut ger jag upp och sätter honom vid bordet, tar på honom en haklapp och matar honom med något annat än flytande. Då hoppar han upp och ner och gapar som en fågelunge och går det för sakta får man sej en avhyvling.

"Alltså, ge hit maten! Tuttarna är old news. Ja, förutom på natten då. Då kan jag tänka mej att vakna lite då och då för en slurk. Ska vi säga så...?"


"Nej, det ska vi inte! På natten sover man! På dagarna äter man. Och det kan man lika gärna göra från mammas tuttar i några månader till!"

Man;

 

Ja... Minsann...

Nä. Annars bakar jag bröd och fixar tusen american pancakes, som den goda moder jag är. Eller ja, jag bakade en gång en filmjölkslimpa som tog tre sekunder att röra ihop;


och gjorde i alla fall trettio runda små usa-pannkisar...


Och nu är det okej för er att hissa intresseflaggor!

Klart slut.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar