Besökare

söndag 16 december 2012

Söndag

Igår kväll plockade vi fram vår vita "fina" gran. Jag blev genast irriterad på mej själv för att jag glömt köpa svart glitter. Förra året muttrade jag över att guld-och silverkulor inte passar ihop med guld- och silverglitter eftersom det blir samma samma lika och bara en massa guld och glitter och superdupertråkigt. Således bestämde jag mej för att kommande år, alltså i år, köpa svart glitter. Det har jag förstås inte gjort eftersom jag fortfarande inte hänger med på att julen närmar sej.

Passus: Mina vänner med öga för smak (Rosie exempelvis) eller de med åsikter om att tradition är tradition (Ulli, to name one), kan genast sluta himla med ögonen åt vit gran med svart glitter.

Lennon tyckte dock att guld- och silverglitter var det vackraste han sett. Och då passar det ju bra eftersom han själv är det vackraste som finns.

 
Mysig, mysig kväll igår med bara honom. Vince sov argt och Johan badade utomhusbubbel hos grannen. Han såg sjukt rolig ut när han gick över - badshorts, vinterskor och mössa. Men han vill ju aldrig vara med på bild så tyvärr missar ni årets syn.
 
Det är lika spännande varje år att packa upp julpyntet eftersom jag alltid har glömt vad som finns i den där lådan. Vi hittade det roligaste pyntet ever och det är fascinerande, tycker jag, att till och med julpyntet som Vince tillverkar är argt...
 
 
Lennon undrade varför tomten var arg. "Vince har gjort den", svarade jag. "Jaha, okej", sa Lennon och fattade genast varför.
 
Svärdet och Vince.
 

 
Söndag, alltså. I fleecepyjamas. Jag kommer helt enkelt inte ur den. Då är det skönt med fina vänner som välkomnar en till fika i vilken klädsel som helst. And in my defense, den är faktiskt ganska så ny och från USA, därför känner mej väldigt glad i den och en glad Kicki är att föredra.
 
 
Denna är också köpt i USA and makes me as happy.
 

 
Vill gärna inte medge det, men det kanske inte var den bästa wine stoppern jag haft, men utan tvekan den snyggaste.
 
Nä, nu är teet kallt och Vince berättade just för mej att jag luktar illa ur munnen, så jag borde nog borsta tänderna sedan skrida till något sorts dagsverk.
 
Önskar er en fin tredje advent.
 


1 kommentar:

  1. När vännerna tar emot i underställ och långkallingar är pyjamasbrallor helt rätt! :-)

    SvaraRadera